Μια τριήμερη γιορτή λογοτεχνίας, συζητήσεων, ντοκιμαντέρ, περφόρμανς, μουσικής και εικαστικών τεχνών, 17-19 Ιουνίου 20196 στον Πειραιά

By  |  0 Comments

ΠΩΣ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ
ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ
ΤΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟ

Μια τριήμερη γιορτή λογοτεχνίας,
συζητήσεων, ντοκιμαντέρ, περφόρμανς,
μουσικής και εικαστικών τεχνών

Τα πρόσφατα γεγονότα στην Ευρώπη, ιδιαίτερα στα Βαλκάνια, αμφισβητούν την πολιτική, οικονομική και πολιτιστική συνοχή των ευρωπαϊκών κοινωνιών με ποικίλα φαινόμενα όπως η προσφυγική κρίση και όσα συνεπάγεται, το κλείσιμο των συνόρων, ο ευρωσκεπτικισμός, η τρομοκρατία και η ισλαμοφοβία καθώς και η ανάδυση του φασισμού σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Συγγραφείς και διανοούμενοι θα συγκεντρωθούμε στον Πειραιά, ένα κομβικό σημείο για τα γεγονότα που αυτή τη στιγμή εκτυλίσσονται στην Ευρώπη, για να συζητήσουμε τη συνεισφορά της λογοτεχνίας στην κατανόηση, την ερμηνεία και την αντίσταση σε δύσκολες κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες, με συμμετέχοντες από την Ελλάδα, την Κροατία, τη Γαλλία, τη Σερβία, το Κοσσυφοπέδιο και τη Γερμανία.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Η Τζένη Αργυρίου είναι χορογράφος και καλλιτέχνης ψηφιακών μέσων. Έχει συνεργαστεί με χορογράφους όπως οι Chamecki Lerner, Maria Hassabi, Yin Mei και Jeremy Wade. Είναι ιδρυτικό μέλος του amorphy.org, το οποίο στηρίζει τη συνεργασία διαφορετικών τεχνών για τη δημιουργία νέων μορφών τέχνης. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολυάριθμες ευρωπαϊκές πόλεις και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Vladimir Arsenijevic´, από την Pula της πρώην Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας, εργάζεται ως μυθιστοριογράφος, πολιτιστικός ανταποκριτής, επιμελητής, μεταφραστής, αρθρογράρφος, μουσικός και εκδότης. Το παρθενικό του μυθιστόρημα U popalublju, ένα αντιπολεμικό αφήγημα, έχει μεταφραστεί σε είκοσι γλώσσες. Ο Vladimir Arsenijevic´είναι πρόεδρος του λογοτεχνικού φεστιβάλ Krokodil.

Ο Θεόδωρος Γρηγοριάδης εμφανίστηκε στα ελληνικά γράμματα το 1990 με το μυθιστόρημα Κρυμμένοι άνθρωποι, που το ακολούθησαν και άλλα. Από αυτά, το Παρτάλι μεταφράστηκε στα γαλλικά. Το τελευταίο του είναι το Ζωή μεθόρια (2015). Από το 1999-2003 οργάνωσε λογοτεχνικά σεμινάρια στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Σερρών. Τρία βιβλία του έχουν διασκευαστεί για το θέατρο.

Ο Νίκος Διαμαντής σπούδασε θέατρο στη Θεσσαλονίκη στην Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης. Ίδρυσε το Θέατρο Σημείο το 1985. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σημείο και του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (από το 2015). Έχει σκηνοθετήσει και παρουσιάσει σύγχρονους συγγραφείς, πολλούς από αυτούς για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Χάινερ Μύλλερ, Μπερνάρ-Μαρί Κολτές, Λουντμίλα Πετρουσέφσκαγια). Έχει επίσης σκηνοθετήσει έργα ελληνικής τραγωδίας. Είναι διευθυντής στη δραματική σχολή του Εμπρός.

Η Αναστασία Δούκα είναι εικαστικός. Αποφοίτησε από το Art Institute του Σικάγο με την υποτροφία New Artist Society Trustees Merit Scholar. Το τελευταίο σόλο έργο της «Dog_I Think of Them Driving» παρουσιάστηκε σε ένα κτίριο γραφείων στην Πλάκα ενώ πρόσφατες συλλογικές δουλειές της συμπεριλαμβάνουν τα: «Οverseas», Αθήνα· «The Four Horsemen»,Σικάγο· «Near Dwellers», Ντιτρόιτ. Το 2013 κέρδισε την υποτροφία Toby Lewis Fellowship και το 2011 το βραβείο του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ.

Ο Ντένης Ζαχαρόπουλος είναι ιστορικός και θεωρητικός τέχνης και επιμελητής εικαστικών στον Δήμο Αθηναίων. Σπούδασε ιστορία και θεωρία της τέχνης στην Aix-en-Provence και στο Παρίσι, υπό τους Jean Cassou, Gaëtan Picon, Louis Marin, Roland Barthes. Είναι συγγραφέας σημαντικού αριθμού βιβλίων, καταλόγων και μελετών για την τέχνη. Επιμελήθηκε πολυάριθμες εκθέσεις στην Ευρώπη και την Αμερική. Ήταν συνδιευθυντής της Ντοκουμέντα 9 (Κάσσελ, 1992).Από το 2006 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη) και του Μουσείου Άλεξ Μυλωνά-ΜΜΣΤ (Αθήνα). Διευθύνει τις εικαστικές δράσεις στον Δήμο Αθηναίων.

Ο Άγγελος Κοβότσος γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε οικονομικά και κινηματογράφο. Παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια Script Development στο πρόγραμμα MEDEA. Στη φιλμογραφία του, από το 1989 έως σήμερα, περιλαμβάνονται περισσότερα από 200 ντοκιμαντέρ για τη δημόσια τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Πολλά από αυτά έχουν βραβευτεί στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Είναι μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ.

Ο Jeton Neziraj, θεατρικός συγγραφέας από το Κόσοβο, με σπουδές θεάτρου στο Πανεπιστήμιο της Πριστίνα, είναι σήμερα ο διευθυντής της θεατρικής ομάδας Qendra Multimedia, η οποία έχει ως βάση της την Πριστίνα/Κόσοβο. Έχει γράψει περισσότερα από 20 έργα, που έχουν σκηνοθετηθεί, μεταφραστεί και παιχτεί σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Η Ivana Sajko είναι συγγραφέας και σκηνοθέτης θεάτρου από την Κροατία. Είναι πτυχιούχος δραματουργίας από την Ακαδημία Θεατρικών Τεχνών με μεταπτυχιακό στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Τα θεατρικά της έργα έχουν σκηνοθετηθεί, μεταφραστεί και παιχτεί σε όλο τον κόσμο. Έχει λάβει πολλές υποτροφίες και βραβεία για το έργο της.

Η Έρση Σωτηροπούλου είναι από τις πιο γνωστές Ελληνίδες συγγραφείς. Το πρώτο της μυθιστόρημα δημοσιεύτηκε το 1982 και ακολούθησε μια σειρά από άλλα καθώς και μια ποιητική συλλογή και μια συλλογή διηγημάτων. Έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις και βραβεία για το έργο της όπως με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος και με το Βραβείο του περιοδικού Διαβάζω.

Ο Michael M. Thoss σπούδασε στη Βόννη, τη Βαρκελώνη και το Παρίσι. Υπήρξε διευθυντής του Φόρουμ Γκαίτε στο Βερολίνο και αργότερα εργάστηκε στην ίδια πόλη για το House of World Culture. Το 2004 ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Allianz Cultural Foundation. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και βιβλία για ευρωπαϊκά θέματα.

O Camille de Toledo είναι καλλιτέχνης και συγγραφέας, σήμερα ζει στο Βερολίνο. Το 2004 έλαβε την υποτροφία Villa Medicis για τη λογοτεχνική και βίντεο παραγωγή του. Τα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα του είναι υβριδικά, με στοιχεία από διάφορα λογοτεχνικά είδη (ποίηση, τραγούδι, μυθιστόρημα, δοκίμιο) καθώς και από διάφορες μορφές τέχνης (φωτογραφία, εγκατάσταση, γλυπτική και σχέδιο). Το 2008 ίδρυσε την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Συγγραφέων.

Η Μικέλα Χαρτουλάρη είναι βιβλιοκριτικός στην Εφημερίδα των Συντακτών και αρχισυντάκτης του ψηφιακού περιοδικού ιδεών Χρόνος. Έχει σπουδάσει νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημοσιογραφία-ΜΜΕ στο Institut de Presse του Πανεπιστημίου Paris II και από το 1984 εργάζεται στον χώρο του πολιτισμού ως δημοσιογράφος. Ήταν η δημιουργός ενός από τα πλέον σημαντικά ένθετα για το βιβλίο στον ελληνικό Τύπο, το «Βιβλιοδρόμιο» της εφημερίδας Τα Νέα, του οποίου ήταν αρχισυντάκτης μέχρι το 2013.

Ο Χρήστος Χρυσόπουλος ασχολείται με διαφορετικά είδη λογοτεχνίας (πεζογραφία, δοκίμιο, χρονικό), με τη θεωρία και με τη φωτογραφία. Έχει βραβευτεί με το Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών (2008), το διεθνές βραβείο Balkanika (2015) και το γαλλικό βραβείο Prix Laure Bataillon (2014). Είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Πολιτισμού (ECP) και της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Συγγραφέων (SEUA). Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες.

Δείτε αναλυτικά όλο το πρόγραμμα  εδώ.

 

sponsors_now

dimotiko_theatro_peiraia

5,942 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Υστερόγραφα αληθινής ποίησης, του Γιάννη Αντιόχου [ Χριστίνα Οικονομίδου, 4 Εποχές στον Δρόμο ]

Είναι αλήθεια πως μου αρέσουν τα βιβλία θηλιές. Είναι αλήθεια πως προτιμώ κύρια τα ποιήματα ενός αστικού χωροχρόνου ακόμα κι...

Close