Άγνωστο έργο του Νίκου Καζαντζάκη σε πανελλήνια πρεμιέρα στο Ρέθυμνο

By  |  0 Comments

Ένα έργο του μεγάλου κρητικού λογοτέχνη που παραδόξως αγνοήθηκε στην Ελλάδα για περισσότερα από 100 χρόνια, ενώ στο εξωτερικό δεν έχει περάσει απαρατήρητο, αντίθετα έχει μεταφραστεί (σε 4 γλώσσες) και παρασταθεί

Κωμωδία. Αυτός είναι ο τίτλος του ιδιότυπου έργου του Νίκου Καζαντζάκη που ανεβάζει για πρώτη φορά στο Ρέθυμνο και στην Ελλάδα η θεατρική ομάδα με την ονομασία ΑΝΤΙΒΑΡΟ. Ιδρύθηκε το Μάη και ξεκίνησε πρόβες στις αρχές του Φθινοπώρου του 2013 πάνω στο περιφρονημένο από τη σκηνική πρακτική στην Ελλάδα έργο του Καζαντζάκη Κωμωδία, τραγωδία μονόπρακτη όπως είναι ο πλήρης τίτλος. Μετά από ένα διάστημα εντατικών δοκιμών βρίσκεται σε τροχιά παράστασης, η οποία και προγραμματίζεται για τις 5-9 Φεβρουαρίου 2014 στο Ρέθυμνο, στην αίθουσα του Θεατρικού Περίπλου.

Η ομάδα ΑΝΤΙΒΑΡΟ αποτελείται από πολίτες του Ρεθύμνου και φοιτητές, ωστόσο αρκετά μέλη της έχουν πλούσια θεατρική παιδεία και εμπειρία ακόμα και επαγγελματική. Στο ρεπερτόριο της ομάδας έχουν ενταχθεί έργα που έχουν ως τώρα αγνοηθεί. Έτσι ένα ακόμα έργο του Ν. Καζαντάκη Ο Οθέλλος ξαναγυρίζει είναι στις άμεσες μελλοντικές προτεραιότητές της. Ο στόχος της ομάδας είναι δηλαδή καθαρά ερευνητικός και πειραματικός.

Αυτό επιβεβαιώνεται άλλωστε και από το εναρκτήριο έργο. Ένα έργο του μεγάλου κρητικού λογοτέχνη που παραδόξως αγνοήθηκε στην Ελλάδα για περισσότερα από 100 χρόνια, ενώ στο εξωτερικό δεν έχει περάσει απαρατήρητο, αντίθετα έχει μεταφραστεί (σε 4 γλώσσες) και παρασταθεί. Μια ακόμα παράστασή του στο εξωτερικό ετοιμάζεται αυτή ακριβώς την περίοδο. Η ομάδα ΑΝΤΙΒΑΡΟ έρχεται τώρα να το αξιοποιήσει κι εδώ για την πρώτη της εμφάνιση και να ξαναθέσει έτσι επί τάπητος το ζήτημα της θεατρικότητας ή αντιθεατρικότητας των έργων του Καζαντζάκη. Μέχρι σήμερα τα καθεαυτό θεατρικά έργα του μεγάλου κρητικού θεωρούνταν σχεδόν απρόσιτα, μεγαλεπήβολα, υψιπετή, πληθωρικά, εξαιρετικά απαιτητικά από πλευράς σκηνικών προδιαγραφών. Όλα αυτά έτειναν να μας ωθήσουν να θεωρήσουμε τα έργα του ξεπερασμένα ενώ η κατηγορία της αντιθεατρικότητας έχει ακουστεί από τις πρώτες κιόλας παραστάσεις έργων του στη σκηνή. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία εδώ είναι ότι καταπιανόμαστε με ένα από τα έργα του εκείνα που δεν θεωρούνταν αξιόλογα ακόμα κι από τους υποστηρικτές του θεατρικού του ύφους, ένα από τα έργα που παρόλο που γράφτηκε στη νιότη του, δεν μπόρεσε να τραβήξει το ενδιαφέρον κανενός έλληνα σκηνοθέτη και κανενός ελληνικού θιάσου. Ανασύρουμε το έργο αυτό, όχι μόνο με τη λογική ότι είναι αξιόλογο και άδικα παραγκωνισμένο αλλά και με τη φιλόδοξη προσδοκία ότι θα κάνουμε το θεατρικό κοινό να επανεξετάσει τα πιο παραγνωρισμένα έργα του μεγάλου συγγραφέα ή να δει με άλλη ματιά ακόμα και τα ήδη παιγμένα μας λέει ο σκηνοθέτης της ομάδας Μανώλης Σειραγάκης, λέκτορας θεατρολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Εξαιρετική γοητεία άσκησε πάντως στην ομάδα και το γεγονός ότι το έργο είναι τόσο ξεχωριστό που είναι σαν να μην έχει γραφτεί από τον Καζαντζάκη κι από την άλλη η συγγένεια του έργου με έργα της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας όπως το Κεκλεισμένων των Θυρών του Ζαν Πωλ Σαρτρ και το Περιμένοντας τον Γκοντό του Σάμιουελ Μπέκετ, παρόλο που το έργο του Καζαντζάκη προηγήθηκε αρκετές δεκαετίες από τα αντίστοιχα ξένα.

Η παράσταση οργανώνεται σε συνεργασία με την Διεθνή Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, με τη συμβολή του ελληνικού της τμήματος και της τοπικής επιτροπής Ρεθύμνου. Οι εκδόσεις Καζαντζάκη προχώρησαν σε ευγενική χορηγία των πνευματικών δικαιωμάτων του έργου για τις συγκεκριμένες παραστάσεις του Ρεθύμνου, ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζουν νέα φροντισμένη έκδοση του έργου.

Το έργο ανεβαίνει από τις 5 ως τις 9 Φλεβάρη στην αίθουσα του Θεατρικού Περίπλου στο Ρέθυμνο με πρωτότυπη μουσική του Στέλιου Ζουμαδάκη, χορογραφία της Ειρήνης Μοσχάκη, φωτισμούς του Γιώργου Πριναράκη.Παίζουν Σπύρος Αλυσανδράτος, Κατερίνα Απλαδά, Δημήτρης Βαρελάς, Στέλιος Ζουμαδάκης, Ευθύμης Καρουζάκης, Μάνος Κελιγιαννάκης, Βασιλική Μάρκου, Ειρήνη Μοσχάκη, Ίλια Μοττάκη, Βασίλης Πελαντάκης, Γιώργης Σηφακάκης, Βασίλης Σταματάκης.

 

Πηγή: prismanews.gr

962 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Τεχνολογικό θαύμα: Το πρώτο βιβλίο που κάνει τον αναγνώστη να ζει όσα διαβάζει!

Ερευνητές του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ δημιούργησαν το πρώτο βιβλίο που φοριέται και επιτρέπει στον αναγνώστη να νιώσει (κυριολεκτικά και...

Close