Hans Fallada: Πολλές Ζωές σε Μία, της Ιωάννας Ντέντε

By  |  0 Comments

Δανείζομαι τον τίτλο του επίμετρου στο βιβλίο ‘Ο πότης’ γιατί, πραγματικά, δε μπορεί να υπάρξει καλύτερη φράση που να χαρακτηρίζει τη ζωή του Ρούντολφ Βίλχεμ Φήντριχ, που είναι το πραγματικό όνομα του Χανς Φάλαντα.

Ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς του πρώτου μισού του 20ου αιώνα. Ένας άνθρωπος δέσμιος στις καταχρήσεις και την κατάθλιψη, που είχε ως διέξοδο το γράψιμο και την οικογένειά του, κάτι που φαίνεται στο παγκόσιας φήμης μυθιστόρημα του ‘Και τώρα, ανθρωπάκο;’.

Γεννημένος τον Ιούλιο του 1893 στο Γκράιφσβαλντ, έκανε μόλις στην εφηβεία του την πρώτη απόπειρα αυτοκτονίας μαζί με φίλο του, σκηνοθετημένη σαν μονομαχία. Ζεί από τύχη και κλείνεται πρώτη φορά σε ψυχιατρική κλινική. Μετά το εξιτήριο εγκαθίσταται για χρόνια στην επαρχία όπου σπούδασε αγροτική οικονομία και αγρονομία και το 1916 μετακομίζει στο Βερολίνο ως ειδήμων στις πατατοκαλλιέργιες. Εκεί αρχίζουν τα προβλήματα με το αλκοόλ που τον οδηγούν δύο φορές σε κλινικές αποτοξίνωσης τις χρονιές 1917-18.

Μετά τη λήξη του πολέμου κι ενώ είναι διαχειριστής σε αγροκτήματα, εκδίδει τα δύο πρώτα του μυθιστορήματα ‘Ο νεαρός Γκαίντεσαλ’ και ‘Άντονι και Γκέρντα’, τα οποία αποκηρύσσει αργότερα. Την ίδια περίοδο εντείνονται τα οικονομικά του προβλήματα όπως και το πρόβλημα του με τα ναρκωτικά, οδηγώντας τον σε υπεξαίρεση δύο φορές μέσα σε τρία χρόνια. Και τις δύο φορές παρουσιάζεται μόνος του στον εισαγγελέα και φυλακίζεται, μόνο που τη δεύτερη φορά παρουσιάζει το ποσό διογκωμένο για να μεγιστοποιήσει την ποινή φυλάκισης, με σκοπό την αποτοξίνωση.

Γνωρίζει τη Σούζε στο Αμβούργο και παντρεύονται το 1929 ενώ εργάζεται ως συντάκτης εφημερίδας. Αποκτούν τρία παιδιά με τα οποία περνάει πάντα αρκετό χρόνο. Το 1933, με την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία αποφασίζει να εγκατασταθεί με την οικογένεια του στο Κάρβιτς, τη δική του εξορία, αφού δε ήθελε να εγκαταλείψει τη χώρα του. Στα χρόνια που μένει εκεί εδραιώνεται ως συγγραφέας, εκδίδοντας πολλά μυθιστορήματα και παιδικές ιστορίες. Κάποια από αυτά ήταν «παραγγελίες» του Υπουργείου Λαϊκής Διαφώτησης και Προπαγάνδας, τα οποία δέχτηκε να γράψει, φοβούμενος για τη ζωή των παιδιών του. Το 1944 εισάγεται ξανά σε ίδρυμα, αφού ένας πυροβολισμός στον αέρα κατά τη διάρκεια καβγά με τη Σούζε, καταγράφεται ως απόπειρα φόνου. Εκεί γράφει το «κρυπτογραφημένο» του μυθιστόρημα ΄Ο Πότης΄.

Το 1945 γνωρίζει τη δεύτερη γυναίκα του Ούλα Λος,επίσης χρήστρια ναρκωτικών. Οι χρόνιες καταχρήσεις δημιουργούν μη αναστρέψιμες βλάβες στην υγεία του Fallada και τον οδηγούν στο θάνατο το Φεβρουάριο του 1947. Το κύκνειο άσμα του ήταν το ‘Μόνος στο Βερολίνο’.

 

Πηγή :  Επίμετρο από το βιβλίο “ο Πότης”

 

b185804

 

 

 

 

 

 

 

 

Hans Fallada, μετάφραση: Έμη Βαϊκούση

Κίχλη, 2013
424 σελ.
ISBN 978-618-5004-04-0
Τιμή € 18,80

 

3,618 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Τελικά, κινδυνεύουμε; του Μάριου – Κυπαρίσση Μώρου

Ανησύχησαν οι αναγνώστες του Tzevdan Todorov, με αφορμή τον τίτλο του βιβλίου του, Η λογοτεχνία σε κίνδυνο, πως θα ζήσουμε...

Close