Η Χριστίνα Οικονομίδου απαντά στο ερωτηματολόγιο του L

By  |  0 Comments

Περιγράψτε μας την εικόνα του εφηβικού δωματίου σας και βάλτε μας και το σχετικό soundtrack.

Μονό κρεβάτι με μια βιβλιοθήκη πίσω από το κεφαλάρι που έφτανε ως το ταβάνι. Λευκό με πορτοκαλί συρτάρια (που τα είχα βάψει εγώ) το γραφείο, λευκή κι η βιβλιοθήκη στ’ αριστερά του. Κι αυτή ως το ταβάνι. Δυο τρεις αφίσες στους τοίχους που άλλαζαν, κατά περιόδους, ανάλογα με τη διάθεσή μου. Ραδιοκασετόφωνο σε θέση «μάχης». Φράσεις και στίχοι αγαπημένοι, καρφιτσωμένοι σ’ έναν πίνακα από φελλό. Μαρξ, Φρόυντ και Σεφέρης, ανοιχτοί στο πάτωμα, πλάι στο προσκέφαλό μου. Όσο για το soundtrack: Από το Α ως το Ω All that jazz (και δεν εννοώ μονάχα την ταινία) και ενδιάμεσα Queen, Klaus Nomi, Jethro Tull, Fleetwood Mac, Carol King, Patty Smith, Cockney Rebel, Doors, King Crimson, Rolling Stones, Cure. Λιγότερο -ακόμα- ο Χατζιδάκις και η κλασική και στο ραδιόφωνο Γιάννης Πετρίδης, κάθε απόγευμα, ανεξαιρέτως.

Αν παρομοιάζατε το έργο σας με ζωγραφική, ποιος ζωγράφος θα ήσασταν;

Έχω τόσο γόνιμη σχέση με τα εικαστικά που δεν μπορώ να περιοριστώ σε έναν. Μπέικον, Μαγκρίτ, Ιερώνυμος Μπος, Βερμέερ και Φρίντα Κάλο, από τους αλλοδαπούς. Γρηγόρης Σεμιτέκολο και Θοδωρής Δασκαλάκης από τους δικούς μας. Για να αναφερθώ σε μερικούς μονάχα απ’ αυτούς που θεωρώ πως, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, έχουν παρεισφρήσει στη γραφή μου.

Με ποιον λογοτεχνικό ήρωα θα θέλατε να έχετε ερωτική σχέση;

Με τον χάρτινο Ραμόν Μερκαντέρ στον «Δεύτερο θάνατο του Ραμόν Μερκαντέρ» του Χόρχε Σεμπρούν – για τον σάρκινο Μερκαντέρ, πάλι, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου.

Ποια η ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος (υπό σκιά η μέτρηση) για να διαβάζετε ή να γράφετε;

25-27οC, παράθυρα ανοιχτά, κατά προτίμηση μετά τη δύση του ήλιου ή νωρίς το ξημέρωμα.

Υπάρχει κάτι ή κάποιος λόγος που θα σας έκανε να σταματήσετε το γράψιμο;

Πάρα πολλά/οί και κανένα/ας. Γράφοντας αισθάνομαι συχνά σαν ν’ απατώ την «πραγματική» ζωή. Από την άλλη, δεν μπορώ να αποφύγω να την απατώ, ακόμα και αν δεν το κάνω πράξη/γραφή.

Έχετε κλάψει ποτέ για ένα στίχο ή για μια φράση που διαβάσατε;

Πάμπολλες φορές.

 

Ποια θα ήταν η πιο ακραία πράξη θυσίας που θα κάνατε για έναν άνθρωπο που αγαπάτε πολύ;

Δεν πιστεύω στην έννοια της θυσίας όταν μιλάμε για αγάπη. Ό,τι κι αν κάνουμε για τον άνθρωπο που αγαπάμε, όσο ακραίο και να μοιάζει στους άλλους, φτάνει ακριβώς στο ύψος της αγάπης μας γι’ αυτόν. Ως εκ τούτου, δεν έχει νόημα να συζητάμε για παραχωρήσεις ή θυσίες.

 

Αν ο έρωτας και ο θάνατος είναι τα δύο μεγάλα θέματα της λογοτεχνίας, ποιο είναι για σας το τρίτο κατά σειρά;

 Υπάρχει έρωτας και θάνατος χωρίς τη ζωή;

Ποιο είναι το πιο υπερτιμημένο βιβλίο όλων των εποχών;

Αυτή είναι μια ερώτηση-παγίδα. Θα μπορούσα να σας απαριθμήσω αρκετούς τίτλους (και δεν φοβάμαι την έκθεση) αν είχα το θράσος να προβάλλω τις προσωπικές μου προτιμήσεις σ’ αυτές όλων των αναγνωστών και, μάλιστα, όλων των εποχών. Για να καταφέρει, όμως, ένα βιβλίο να «υπερτιμηθεί» στις συνειδήσεις των αναγνωστών, κάτι θα τους έδωσε, κάτι που πιθανά σ’ εμένα διαφεύγει. Και δεν μιλώ για την εφήμερη προβολή κάποιων έργων που, μοιραία, ο χρόνος τα σβήνει.

Περισσότερο, πάντως, ανησυχώ για τα έργα που έχουν υποτιμηθεί, αυτά που έχουν μείνει στη σκιά και που, κατά τη γνώμη μου, οφείλουμε, όσοι αγαπάμε τη γραφή, να τα βγάλουμε στο φως, να τ’ αποκαταστήσουμε.

 

Γιατί δε λέμε πάντα την αλήθεια;

Εμείς, πάντως, οι Χριστίνες, αν εξαιρέσουμε τα κατά συνθήκη ψεύδη, τη λέμε. Και την αναζητάμε. μέχρις εξαντλήσεως, μάλιστα.

L transparent

Η Χριστίνα Οικονομίδου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Έχει σπουδάσει Οικονομικές Επιστήμες στο Μόναχο και στην Αθήνα. Από το 1994 απασχολείται στον χώρο του βιβλίου και του πολιτισμού. Άρθρα, κείμενα και βιβλιοκρισίες της δημοσιεύονται τακτικά στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Είναι η αρχισυντάκτρια στην εκπομπή για το βιβλίο Άξιον εστί του Βασίλη Βασιλικού. Εξέδιδε και διεύθυνε, καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του, το μηνιαίο free press περιοδικό για το βιβλίο index. Διδάσκει, επίσης, Δημιουργική Γραφή στο Μικρό Πολυτεχνείο. Έχει εκδώσει 3 βιβλία ποίησης και 15 μη λογοτεχνικά βιβλία. Έχει ακόμα συμμετάσχει, με διηγήματα και κείμενά της, σε συλλογικές εκδόσεις.  

 

 

19,617 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Το Literature.gr σε συνεργασία με το εστιατόριο ΡΑΚΙ ΜΕΖΕ προσέφερε ένα λογοτεχνικό δείπνο σε 5 αναγνώστριες με την συγγραφέα Τέσυ Μπάιλα

Το Literature.gr πρεσβεύει το Λογοτεχνία, Ποίηση, Επαφή. Και στο ”Επαφή” με τους αναγνώστες δίνουμε μεγάλη σημασία. Η συγγραφέας Τέσυ Μπάιλα του καταπληκτικού...

Close