James Patterson: Ο μετρ των θρίλερ είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος συγγραφέας στον κόσμο

By  |  0 Comments

Ο μετρ της «φτηνής» αστυνομικής λογοτεχνίας, του οποίου η περιουσία αποτιμάται στα 90 εκατ. δολάρια, εκδίδει 14 βιβλία τον χρόνο
Εχει αρχίσει να καταντάει κουραστικό… Σε αντίθεση με τα θρίλερ που (υπο)γράφει και στα οποία η αγωνία συνήθως κρατάει μέχρι την τελευταία σελίδα, η είδηση ότι ο Τζέιμς Πάτερσον είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος συγγραφέας του κόσμου τείνει πια να αποτελεί… θέσφατο. Στα 67 του χρόνια, λοιπόν, για άλλη μια φορά, ο Νεοϋορκέζος συγγραφέας με τους φανατικούς αναγνώστες και τους φανατισμένους πολέμιους βρέθηκε για μία ακόμη φορά στην κορυφή της λίστας με τους δέκα πλουσιότερους συγγραφείς στον κόσμο. Υπολογίζοντας πωλήσεις βιβλίων, έσοδα από μεταφράσεις και δημόσιες εμφανίσεις, καθώς και τηλεοπτικές και κινηματογραφικές διασκευές την περίοδο από τον Ιούνιο του 2013 μέχρι τον Ιούνιο του 2014, το περιοδικό «Forbes» εκτίμησε την περιουσία του μετρ της «φτηνής» αστυνομικής λογοτεχνίας στα 90 εκατ. δολάρια, πολύ μπροστά από τον δεύτερο της σχετικής λίστας, Νταν Μπράουν, ο οποίος συγκέντρωσε μόλις 28 εκατ. δολάρια.

Ο Πάτερσον εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο το 1976 και έκτοτε δεν έχει σταματήσει να γράφει.

Κυκλοφορεί περίπου 14 βιβλία τον χρόνο, κάτι που φυσικά θα ήταν αδύνατο να καταφέρει αν δεν υπήρχε η καθοριστική συμβολή ομάδας συνεργατών συγγραφέων – οι γνωστοί στον κόσμο της λογοτεχνίας με τον όρο «ghost writers», οι οποίοι συνήθως χρησιμοποιούνται από τους εκδοτικούς οίκους για να ολοκληρώσουν το βιβλίο του κανονικού συγγραφέα, όταν εκείνος βρίσκεται σε φόρτο εργασίας ή, αντίθετα, πάσχει από έλλειψη έμπνευσης. Ο Πάτερσον έχει σχολιάσει ότι το να γράφεις μαζί με άλλους είναι καλό, καθώς τα βιβλία εμπλουτίζονται με περισσότερες ιδέες.

To «Forbes» υπολογίζει ότι τα βιβλία του Πάτερσον έχουν πουλήσει συνολικά περισσότερα από 300 εκατομμύρια αντίτυπα, τα οποία του έχουν αποφέρει, μόνο για την τελευταία δεκαετία, περί τα 700 εκατ. δολάρια. Για τον λόγο αυτό οι «εχθροί» του Αμερικανού συγγραφέα τον χαρακτηρίζουν «επαγγελματία ευπώλητο», ενώ συνάδελφοί του, όπως ο πολύς Στίβεν Κινγκ, «κακό συγγραφέα που γράφει χαζά θρίλερ». Εκείνος ωστόσο απαντά με ένα αινιγματικό χαμόγελο και σχολιάζει: «Η πρόζα μου δεν είναι σπουδαία. Δεν είμαι στυλίστας. Είμαι ένας αφηγητής ιστοριών. Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι στους οποίους δεν αρέσει αυτό που κάνω. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν εκατομμύρια άλλοι που τους αρέσει».

Ο γεννημένος το 1947 στο Νιούμπεργκ της Νέας Υόρκης συγγραφέας προτού ξεκινήσει να γράφει δούλευε στον χώρο της διαφήμισης. Τα καθηλωτικά του θρίλερ και οι ιστορίες του πιο χαρακτηριστικού ήρωα και πρωταγωνιστή των μυθιστορημάτων του, του Αλεξ Κρος, ενός μαύρου ντετέκτιβ-ψυχολόγου, έγιναν η αιτία να εγκατασταθεί εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια στην κορυφή των μπεστ σέλερ στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας σε πωλήσεις συγγραφείς όπως ο Στίβεν Κινγκ, ο Τζον Γκρίσαμ και ο Νταν Μπράουν. Στη χώρα μας, τα βιβλία του Πάτερσον κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Bell και μπορεί πολύ εύκολα κανείς να τα αναζητήσει ακόμα και στα περίπτερα.

Εχοντας σπουδάσει αγγλική φιλολογία στο Κολέγιο Μανχάταν και στο Πανεπιστήμιο Βάντερμπιλτ, ο Πάτερσον εργαζόταν παράλληλα σε ψυχιατρική κλινική. Ο χώρος αυτός, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε αργότερα, ήταν που αποτέλεσε και την κύρια πηγή έμπνευσης για τα έργα του, παρέχοντάς του το κατάλληλο υπόστρωμα προκειμένου να πλάσει τον χαρακτήρα του Αλεξ Κρος. Κάπως έτσι, και αφού προηγουμένως διετέλεσε διευθυντής Δημιουργικού σε μία από τις μεγαλύτερες αμερικανικές διαφημιστικές εταιρείες, ο Πάτερσον τιμήθηκε, μόλις στα 27 του, με το βραβείο «Εντγκαρ Αλαν Πόε» για το μυθιστόρημά του «The Thomas Berryman Number», μολονότι 26 εκδότες είχαν απορρίψει το χειρόγραφο. Σήμερα τα χρόνια εκείνα φαντάζουν πολύ μακρινά, καθώς, παρά τη διαρκή και έντονη αμφισβήτηση ακόμα και από συναδέλφους του, έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο επιτυχημένους συγγραφείς παγκοσμίως.

Τα έργα του έχουν μεταφραστεί σε 27 γλώσσες και κυκλοφορήσει σε περισσότερα από δεκάδες εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο. Χαρακτηριστικά, είναι ο πρώτος συγγραφέας του οποίου η επιτυχημένη εκδοτική πορεία διεθνώς είναι αντικείμενο διδασκαλίας στην Οικονομική Σχολή του Χάρβαρντ.

Πηγή: http://www.protothema.gr/

13,917 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Ρωγμή στην αχρονικότητα του «Θέλετε να χορέψομε Μαρία;», του Μάριου-Κυπαρίσση Μώρου

Η δεύτερη ενότητα της νουβέλας της Μέλπους Αξιώτη, «Θέλετε να χορέψομε Μαρία;», είναι αφιερωμένη στη γέννηση και την ωρίμανση του...

Close