Ο Γιώργος Λίλλης απαντά στο ερωτηματολόγιο του L

By  |  0 Comments

Περιγράψτε μας την εικόνα του εφηβικού δωματίου σας και βάλτε μας και το σχετικό soundtrack.

Φανταστείτε το δωμάτιό μου στις αρχές της δεκαετίας του 90 στο Αγρίνιο. Είχα κολλήσει αφίσες στους τοίχους από τα αγαπημένα μου συγκροτήματα. Άκουγα μουσική στην διαπασών από ένα στερεοφωνικό, από εκείνα που δεν υπάρχουν πια, με τεράστια ηχεία και ενισχυτή. Κασέτες και κυρίως δίσκους. Τα πρώτα μου βιβλία στο πάτωμα. Έρμαν Έσσε. Είχα αγοράσει όλα τα βιβλία του που κυκλοφορούσαν στα Ελληνικά. Μια σφεντόνα στο μικρό γραφείο μου, δίπλα στα σχολικά βιβλία που σπάνια άνοιγα. Η φωτογραφική μου μηχανή, μια Ζενίθ που είχα αγοράσει από Ρωσοπόντιους στην λαϊκή, και εκατοντάδες φωτογραφίες μου στοιβαγμένες, από τις εξορμήσεις μου στα γύρω βουνά. Κάπως έτσι. Και με μουσική υπόκρουση το Enter sandman των Metallica.

 

Αν παρομοιάζατε το έργο σας με ζωγραφική, ποιος ζωγράφος θα ήσασταν;

Όταν έγραφα τα Όρια του λαβύρινθου είχα επηρεαστεί από τους πίνακες του Τζέιμς Ενσορ. Το έργο του είναι ένα όργιο που στριφογυρνάει μανιασμένα γύρω από τις εμμονές για τον φόβο και τον θάνατο.

 

Με ποιον λογοτεχνικό ήρωα θα θέλατε να έχετε ερωτική σχέση;

Με την Τζέην Έυρ της Σαρλότ Μπροντέ. Θα μπορούσα να την έχω ερωτευθεί. Γιατί με γοητεύει ο ρομαντισμός και η αθωότητά της.

 

Ποια η ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος (υπό σκιά η μέτρηση) για να διαβάζετε ή να γράφετε;

15 με 20 βαθμούς. Δεν μπορώ να γράψω με τίποτα όταν κάνει πολύ ζέστη.

 

Υπάρχει κάτι ή κάποιος λόγος που θα σας έκανε να σταματήσετε το γράψιμο;

Ναι. Ο θάνατος.

 

Έχετε κλάψει ποτέ για ένα στίχο ή για μια φράση που διαβάσατε;

Ποτέ.

 

Ποια θα ήταν η πιο ακραία πράξη θυσίας που θα κάνατε για έναν άνθρωπο που αγαπάτε πολύ;

Να σταματήσω να γράφω θα ήταν η πιο ακραία πράξη θυσίας. Μακάρι να μπορούσα να πω ότι θα το έκανα για κάποιον που αγαπώ πολύ, αλλά φαίνεται πως είμαι τόσο εγωιστής που δεν θα το επιχειρούσα. Όλες οι άλλες θυσίες, δεν είναι θυσίες, απλά γιατί δεν με υπερβαίνουν.

 

Αν ο έρωτας και ο θάνατος είναι τα δύο μεγάλα θέματα της λογοτεχνίας, ποιο είναι για σας το τρίτο κατά σειρά;

Ο χρόνος.

 

Ποιο είναι το πιο υπερτιμημένο βιβλίο όλων των εποχών;

Όλα τα βιβλία που τα έχει οικειοποιηθεί για δικούς της στόχους και σκοπούς η θρησκεία.

 

Γιατί δε λέμε πάντα την αλήθεια;

Αν έλεγα πάντα την αλήθεια θα ήμουν ο πιο μόνος άνθρωπος στον πλανήτη. Κανείς δεν αντέχει το απόλυτο φως.

 

 

L transparent

 

 

Ο Γιώργος Λίλλης γεννήθηκε στη Γερμανία το 1974. Ένα χρόνο αργότερα με την οικογένειά του εγκαθίσταται στην Ελλάδα. Στην αρχή στην Αθήνα και μετά στο Αγρίνιο, τόπο καταγωγής του, μέχρι την επιστροφή στη Γερμανία το 1996 όπου ζει και εργάζεται από τότε. Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα Γερμανικά κι έχουν παρουσιαστεί σε περιοδικά και ανθολογίες του εξωτερικού. Μεταφράσεις, ποιήματα και δοκίμιά του έχουν δημοσιευτεί και σε διάφορα ελληνικά λογοτεχνικά περιοδικά (“Ποίηση”, “Μανδραγόρας”, “Δέντρο”, “Ακτή”, “Γραφή”). Επιμελείται ραδιοφωνικές εκπομπές στη Γερμανία στις οποίες παρουσιάζει Έλληνες ποιητές και μουσικούς (μεταξύ άλλων τους Νίκο Καββαδία, Νικόλα Άσιμο και Μίκη Θεοδωράκη). Έχει μεταφράσει στα ελληνικά Βισλάβα Σιμπόρσκα, Έριχ Φριντ, Λι Τάι Πε καθώς και Ινδιάνους ποιητές. Το τελευταίο του βιβλίο με τίτλο ” Ιχνη στο Χιόνι’‘ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

 

 

 

28,878 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Η ανάγνωση σαν πτώση: αναγνωστικές δυσκολίες του Ουράνιου Τόξου της Βαρύτητας, του Βασίλη Καγιά

Το Ουράνιο Τόξο της Βαρύτητας είναι ένα βιβλίο που προκαλεί δέος. Προτάθηκε –κι εγκρίθηκε, σε πρώτο βαθμό- για το Πούλιτζερ...

Close