Ο Γιώργος Παναγιωτίδης απαντά στο ερωτηματολόγιο του L

By  |  0 Comments

Περιγράψτε μας την εικόνα του εφηβικού δωματίου σας και βάλτε μας και το σχετικό soundtrack.

Στον πρώτο όροφο, στο βάθος του σπιτιού με την πόρτα πάντα κλειστή. Οι βιβλιοθήκες, ράφια κρεμασμένα στους μωβ τοίχους, βιβλία, Παζολίνι, Ρεμπώ, Λόρκα, Αξελός, Καβάφης, Ρίτσος, Καρυωτάκης, Χειμωνάς (Γιώργος), Χρονάς, Κοντός, τεύχη του Διαβάζω, της Λέξης. Δύο προτομές του Πλάτωνα και του Σωκράτη, βαμμένες μωβ κι αυτές. Ένα μεταλλικό γραφείο και μια γραφομηχανή βουλγάρικη (Maritsa). Δίσκοι βινυλίου μερικές εκατοντάδες, Kraftwerk, Queen, Doors, Cure, Joy Division, Χατζιδάκις κι ένα πικάπ (Marantz). Ακούγεται το Oxygene και το Equinoxe του Jean Michel Jarre στη διαπασών. Ένα στενό μπαλκόνι κι η μπαλκονόπορτα ανοιχτή συνήθως. Στην αυλή από κάτω, η γιαγιά πλέκει με το βελονάκι ατάραχη.

 

Αν παρομοιάζατε το έργο σας με ζωγραφική, ποιος ζωγράφος θα ήσασταν;

Ο Hieronymus Bosch για τις παράξενες και συχνά ανατριχιαστικές φαντασιώσεις των έργων του, γιατί φαίνεται να είναι ο μοντερνιστής που ταξίδεψε πίσω στο χρόνο, ο υπερρεαλιστής του 15ου αιώνα και ο σύγχρονος, συνομήλικος, Ισπανός Alberto Galvez γιατί μ’ έναν παράδοξο, μεταφυσικό τρόπο είναι σα να εικονογραφεί τα κείμενά μου.

 

Με ποιον λογοτεχνικό ήρωα θα θέλατε να έχετε ερωτική σχέση;

Αστεία πράγματα να πλαγιάζεις με ήρωες και ηρωίδες, αν αυτό είναι η ερωτική σχέση. Εκτός πια κι αν έχεις κατά νου την κινηματογραφική τους εκδοχή. Αν πάλι ο ερωτισμός κρατάει το in love και χάνει το fall, τότε μου ταιριάζει ο ιερομάρτυρας τραπεζοϋπάλληλος Γιόζεφ Κ. του Frantz Kafka του οποίου η δίκη, η καταδίκη για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε και η θανάτωση, με μια μαχαιριά, είναι η πιο επαναστατική κριτική στην εξουσία και στο νόμο.

 

Ποια η ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος (υπό σκιά η μέτρηση) για να διαβάζετε ή να γράφετε;

Στατιστικά, οι 18 με 20 βαθμοί Κελσίου αφού γράφω και διαβάζω συνήθως μετά τις 12 τα μεσάνυχτα και άρα θα έπρεπε να μετρήσω τη θερμοκρασία όχι υπό σκιά αλλά υπό το σκότος.

 

Υπάρχει κάτι ή κάποιος λόγος που θα σας έκανε να σταματήσετε το γράψιμο;

Βεβαίως. Η Άνοια, το Αλτσχάιμερ και άλλα τέτοια που υπερβαίνουν την τωρινή κατάσταση του μυαλού μου. Γιατί ακόμα κι αν μου έκοβαν τα χέρια θα έβρισκα κάποιον άλλο τρόπο να γράφω.

 

Έχετε κλάψει ποτέ για ένα στίχο ή για μια φράση που διαβάσατε;

Με τη «Μεσόγειο» του Δημήτρη Χριστοδούλου που άκουσα από τη Μελίνα Μερκούρη γιατί με στίχο ή φράση που διάβασα δεν έκλαψα ποτέ. Έκλαψα γράφοντας κάτι ο ίδιος αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους φαντάζομαι.

 

Ποια θα ήταν η πιο ακραία πράξη θυσίας που θα κάνατε για έναν άνθρωπο που αγαπάτε πολύ;

Θυσία με την πραγματική έννοια της θυσίας θα ήταν να τον συντροφεύσω αν φοβάται μόνος του εκεί που πιστεύει πως ίσως πάει πεθαίνοντας, αν κι εγώ πιστεύω πως κανείς δεν έχει πάει πουθενά πέρα απ’ αυτή τη ζωή.

 

Αν ο έρωτας και ο θάνατος είναι τα δύο μεγάλα θέματα της λογοτεχνίας, ποιο είναι για σας το τρίτο κατά σειρά;

Η ζωή. Η ζωή που κονταροχτυπιέται με τον έρωτα στην φαρέτρα της ενάντια στο θάνατο μέχρι το τελευταίο της λεπτό. Πιστεύω πως η λογοτεχνία δεν κάνει άλλο από το να πολεμά να οργανώσει διαχρονικά την καθημερινή ιστορία της ανθρωπότητας σ’ ένα μεγάλο ενιαίο κείμενο, σε μια μεγάλη ζωή που ξεκίνησε να γράφεται στους τοίχους των σπηλαίων και σήμερα συνεχίζει να γράφεται σε σκληρούς δίσκους και που ίσως στο μακρινό μέλλον, όλη αυτή η ιστορία δεν φαίνεται παρά ως ένας βλεφαρισμός.

 

Ποιο είναι το πιο υπερτιμημένο βιβλίο όλων των εποχών;

Με προσωπική στατιστική σε μερικές δεκάδες φίλων και γνωστών, χωρίς δεύτερη σκέψη, ο ογκώδης «Οδυσσέας» του James Joyce, το εξέχον αυτό δείγμα του μοντερνισμού, για τον οποίο πολλοί μίλησαν και πολλά γράφτηκαν, πολλοί νιώθουν την υποχρέωση να έχουν στη βιβλιοθήκη τους και έχουν αλλά λίγοι κατάφεραν να το φτάσουν έως το τέλος. Για κάποιον ανεξήγητο(;) λόγο είναι ένα βιβλίο που δεν δικαιώνεται ούτε από τους υποψιασμένους και καλοπροαίρετους αναγνώστες του.

 

Γιατί δε λέμε πάντα την αλήθεια;

Μα γιατί η αλήθεια είναι πάντα προς αναζήτηση, διαφορετική για τον καθένα. Γιατί κάποτε λέμε αυτό που οι άλλοι θεωρούμε πως θέλουν ν’ ακούσουν αν και το ψέμα δεν είναι παρά μία άλλη αλήθεια, όπως το ορίζει και η μυθοπλασία.

 

 

L transparent
Ο Γιώργος Παναγιωτίδης γεννήθηκε το 1965 στην Αλεξανδρούπολη. Είναι εκπαιδευτικός με μεταπτυχιακό δίπλωμα στη δημιουργική γραφή και υποψήφιος διδάκτορας του ΜΠΣ «Δημιουργική Γραφή» του Παν/μίου Δυτικής Μακεδονίας. Διδάσκει δημιουργική γραφή από το 2009. Συντάχτηκε με το λογοτεχνικό περιοδικό «Μανδραγόρας» για μια δεκαετία, έως το 2005, απ’ όπου παρουσίασε κυρίως ποιητές. Το ίδιο έκανε και στο Συμπόσιο Ποίησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Από τις εκδόσεις «Μανδραγόρας» εξέδωσε τρεις ποιητικές συνθέσεις, Ρύνια, α΄ έκδοση το 1985 και β΄ έκδοση το 2002, Τα όντα εκεί και Ονόματα μόνΟ υπό τον τίτλο Τα δύο όλα το 1996 και Δι’ οδών το 2002, Το πρώτο του μυθιστόρημα, Ερώτων και Αοράτων (Βραβείο Μυθιστορήματος του περιοδικού Διαβάζω του 2008) κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης» το 2007. Επίσης από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης», κυκλοφόρησαν οι ποιητικές του συλλογές Ομορφιές αφόρητες το 2012 και Κύμα άλμα το 2014 και το βιβλίο του Γιώργος Σεφέρης – Βίος και παρωδία (υπό έκδοση το 2014). Κείμενά του υπάρχουν σε έντυπα λογοτεχνικά περιοδικά (Μανδραγόρας, Πόρφυρας, Δέλεαρ, Συμπόσιο, Ποιητική, Άνευ) και σε ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά (e-poema, poeticanet, vakxikon, bonsaistoriesflashfiction) καθώς και στο blog του Ε.ΚΕ.ΒΙ. Γράφει σε λογοτεχνικά περιοδικά.

Ιστοσελίδα: http://www.yiorgospanayiotidis.com/

 

 

Jean Michel Jarre – Oxygene

87,177 total views, 0 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Το μετέωρο βήμα μιας Έκθεσης, του Παναγιώτη Κάπου

Η καρδιά του βιβλίου και του εκδοτικού κόσμου χτύπησε έστω και με κάποιες αρρυθμίες για τέσσερις ημέρες (8-11 Μαΐου) στη...

Close