Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

 

Πόσο σημαντική είναι η σωστή διαχείριση των social media για ένα συγγραφέα ή ποιητή που ξεκινά τα πρώτα του βήματα;

Η σωστή διαχείριση των social media παίζει βασικό ρόλο. Πολύ πιο σημαντικό όμως είναι να αντιληφθεί ο συγγραφέας ή ποιητής για ποιό λόγο χρησιμοποιεί αυτά τα μέσα. Δεν πρόκειται για ένα μέσο προβολής ή διαφήμισης. Τουλάχιστον δεν είναι αυτό το πιο δυνατό σημείο των κοινωνικών δικτύων. Η μεγάλη δύναμή τους είναι η δυνατότητα που δίνουν στον συγγραφέα να επικοινωνήσει με κάθε έναν από τους ανθρώπους που τον ενδιαφέρουν προσωπικά. Για πρώτη φορά στην ιστορία ένας συγγραφέας έχει στη διάθεσή του ένα μέσο για να πλησιάσει τους αναγνώστες εκεί όπου συζητούν και να ανακαλύψει τι λένε μεταξύ τους και τι χρειάζονται, ώστε να φροντίσει τελικά να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.

Ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο εμείς οι χρήστες δημιουργεί μία μοναδική ευκαιρία αλλά ταυτόχρονα και μία μεγάλη πρόκληση για έναν συγγραφέα: Μπορεί να βρει τον κατάλληλο τρόπο για να πλησιάσει τον αναγνώστη, να τον εμπλέξει ενεργά στη δημιουργική διαδικασία και να του αποδείξει ότι νοιάζεται πραγματικά για τις ανάγκες του; Μόνο έτσι θα έχει ο αναγνώστης μία ανεπανάληπτη εμπειρία την οποία δεν θα ξεχάσει ποτέ, γιατί θα νιώθει ότι το έργο του συγγραφέα είναι κατά ένα μεγάλο μέρος και δικό του.

Αυτός ο αναγνώστης δεν θα είναι απλά πιστός, θα είναι ταυτόχρονα και σύμμαχος του δημιουργού και “πρεσβευτής” του έργου του. Αυτή την λογική είναι απαραίτητο να καταλάβει ένας συγγραφέας ή ποιητής στα πρώτα του βήματα, πριν από οτιδήποτε άλλο.

Είναι όντως η παρουσία στα social media τόσο σημαντική, ακόμα και για ένα συγγραφέα που αποφασίζει να ακολουθήσει την έντυπη έκδοση του έργου του;

Θεωρώ ότι η παρουσία στο διαδίκτυο με τη λογική που εξήγησα πιο πάνω είναι απαραίτητη για κάθε δημιουργό. Αν μείνει εκτός, είναι σαν να μην ενδιαφέρεται για τον κόσμο από τον οποίο εξαρτάται η επιτυχία του έργου του.  Οπότε η απάντηση είναι ξεκάθαρα “ναι” για οποιοδήποτε συγγραφικό έργο, τόσο σε ηλεκτρονική όσο και σε έντυπη μορφή.

Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να απασχολήσει ένα νέο συγγραφέα, πριν ακόμα εκδώσει το έργο του, είτε έντυπα, είτε ηλεκτρονικά;

Πρέπει να προσδιορίσει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Να εντοπίσει πού βρίσκεται αυτό το κοινό στο διαδίκτυο, και να αποφασίσει με ποιόν τρόπο θα το εμπλέξει στη δημιουργία του έργου του με όσο το δυνατόν πιο διαδραστικό τρόπο.

Πείτε μας τα συνήθη λάθη συγγραφέων στα social media στην προσπάθειά τους να στοχεύσουν στο σωστό κοινό

Το πιο συνηθισμένο λάθος είναι ότι αντιμετωπίζουν τους χρήστες του διαδικτύου σαν τηλεθεατές: Τους προβάλλουν διαφημιστικά μηνύματα.  Ας σκεφτεί ο καθένας μας: Πότε ήταν η τελευταία φορά που παρακολούθησα με πραγματικό ενδιαφέρον μία διαφήμιση στην τηλεόραση; Πόση σημασία δίνω σε διαφημίσεις στο διαδίκτυο; Πόσο συχνά ανοίγω διάλογο σε κάποιο κοινωνικό μέσο με αφορμή μία διαφημιστική δημοσίευση που μπορεί να συναντήσω;

Αντίθετα, ως χρήστες ενός κοινωνικού μέσου, θέλουμε να συμμετέχουμε σε συζητήσεις, να έχουμε επιλογές ως καταναλωτές περιεχομένου και να επηρεάζουμε ενεργά οτιδήποτε μας προβάλλεται. Δεν νομίζω να υπάρχει χρήστης του Facebook, του Twitter ή άλλης κοινωνικής πλατφόρμας ο οποίος να μην επιθυμεί να συμμετέχει και να θέλει να είναι παθητικός αποδέκτης μηνυμάτων. Ας επιλέξει, λοιπόν, ο κάθε συγγραφέας τι είδους χρήστη πιστεύει ότι έχει απέναντί του και με ποιο τρόπο θα τον προσεγγίσει.

Αν έπρεπε κάποιος να επιλέξει ένα κοινωνικό δίκτυο για την διάδοση του έργου του, από τα διαθέσιμα, με βάση ποιους παράγοντες θα το επέλεγε;

Το μοναδικό κριτήριο επιλογής θα πρέπει να είναι σε ποιο μέσο δραστηριοποιείται το κοινό του. Γι’ αυτόν το λόγο πριν ένας συγγραφέας ξεκινήσει οποιαδήποτε ενέργεια στο διαδίκτυο, απαιτείται επίμονη και διεξοδική έρευνα για να εντοπίσει σε ποια κοινωνικά site ή άλλα μέσα γίνονται συζητήσεις γύρω από το αντικείμενό του.

Πόσες ώρες μαζί σας θα χρειαζόταν κάποιος συγγραφέας ή ποιητής που ξεκινά τώρα τα πρώτα του βήματα για να αρχίσει να αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες που του προσφέρονται;

Για να αρχίσει να αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες που του προσφέρονται, σίγουρα αρκεί να διαβάσει αυτή τη συνέντευξη. Για να κατανοήσει σε βάθος κάποιος που ξεκινά τώρα τις δυνατότητες που του προσφέρει το διαδίκτυο και για να έχει η παρουσία του εκεί ουσιαστικά αποτελέσματα, χρειάζεται διαρκή καθοδήγηση, συγκεκριμένη εκπαίδευση και συμβουλές σε πάρα πολλά ζητήματα.

Η έκταση και η ένταση της ενασχόλησής του με τα κοινωνικά δίκτυα εξαρτάται και από πρακτικούς παράγοντες, όπως από τον χρόνο που προτίθεται να επενδύσει και από τον διαθέσιμο προϋπολογισμό. Είναι ένας χώρος όπου μπορεί κάποιος να κάνει πάρα πολλά πράγματα, αρκεί να έχει σωστή καθοδήγηση και τη διάθεση να ασχοληθεί. Όσο περισσότερο χρόνο και χρήματα μπορεί να διαθέσει, τόσο πιο μακριά θα φτάσει.

Ποια είναι η ιδανική στιγμή για να ξεκινήσει τη στρατηγική του στα social media ένας συγγραφέας ή ποιητής που θα ήθελε να εκδώσει κάποια στιγμή το έργο του;

Όσο το δυνατόν νωρίτερα. Σίγουρα πολύ πριν από την έκδοση του έργου του. Κατά τη γνώμη μου, πριν ακόμα ξεκινήσει να το γράφει. Είπαμε ότι στα social media έχει τεράστια σημασία η συν-δημιουργία, ώστε να φτιάξεις αυτό που όντως θέλει το κοινό σου. Έχεις σκεφτεί να τους ζητήσεις να γράψετε ένα βιβλίο σε συνεργασία;

Στο εξωτερικό, υπάρχουν πολλοί επιτυχημένοι indie authors ( συγγραφείς που αυτοεκδίδουν). Στην Ελλάδα  γιατί δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα ένα τέτοιο φαινόμενο; Κατά πόσο η επιτυχία των ξένων συγγραφέων οφείλεται στο σωστό χειρισμό των κοινωνικών δικτύων;

Αυτό το φαινόμενο οφείλεται κυρίως σε δύο παράγοντες: Ο πρώτος είναι η διαφορά στην νοοτροπία των Ελλήνων δημιουργών σε κάποιο βαθμό, αλλά και η απουσία υποστήριξης στην Ελλάδα για να ενθαρρυνθούν να προχωρήσουν σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Ο δεύτερος παράγοντας είναι τα ερεθίσματα που έχουν οι συγγραφείς στο εξωτερικό ως προς τα κοινωνικά δίκτυα. Σίγουρα εκεί εκτίθενται σε περισσότερα πράγματα, παίρνουν ιδέες και εμπνέονται να χρησιμοποιήσουν τα social media πιο δημιουργικά. Ένα παράδειγμα μη δημιουργικής προσέγγισης είναι το Twitter, του οποίου τις δυνατότητες  οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες στην Ελλάδα έχουν εκμεταλλευτεί ελάχιστα μέχρι τώρα. Στο εξωτερικό χρησιμοποιείται πιο συχνά με πολύ πιο δημιουργικούς τρόπους.

Έστω ότι ένας καταξιωμένος συγγραφέας πειραματιστεί στο διαδίκτυο και εκδώσει ένα έργο του ως ebook, η επιτυχία του είναι εξασφαλισμένη ή ο σωστός χειρισμός των κοινωνικών δικτύων θα παίξει και εκεί ένα σημαντικό ρόλο;

Η ιδιαιτερότητα του διαδικτύου και η μεγάλη ανατροπή που έχει φέρει στην κοινωνία είναι ότι εξισώνει τα πάντα: Όλοι έχουν τις ίδιες δυνατότητες, τις ίδιες προοπτικές και τα ίδια μέσα στη διάθεσή τους. Ο παράγοντας που κάνει τη διαφορά είναι κατά πόσο θα προσεγγίσει κανείς το διαδίκτυο με τέτοιο τρόπο, ώστε να πλησιάσει και να ενεργοποιήσει το κοινό του.

Σίγουρα το γεγονός ότι κάποιος μπορεί να είναι ήδη ευρύτερα γνωστός ή περισσότερο δημοφιλής του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα. Αυτό το πλεονέκτημα όμως μπορεί να αντισταθμιστεί πάρα πολύ εύκολα από κάποιον λιγότερο γνωστό συγγραφέα ο οποίος θα επικοινωνήσει με το κοινό του με τον κατάλληλο τρόπο. Η δραστηριοποίηση στα κοινωνικά δίκτυα είναι μία νέα αρχή για όλους, καθώς ισχύουν πολύ διαφορετικοί κανόνες από εκείνους που έχουμε συνηθίσει στα παραδοσιακά μέσα. Για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, απαιτείται προσεκτική σχεδίαση μίας στρατηγικής. Επίσης σημαντικός παράγοντας είναι η αποφυγή των πιο συχνών λαθών στα οποία είναι πολύ εύκολο να πέσει κανείς, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο και χρήματα χωρίς αντίκρυσμα.

kyros

Ο Κύρος Βογιατζόγλου είναι σύμβουλος online marketing, με εξειδίκευση στη μετατροπή της παραδοσιακής επιχείρησης σε Social Business. Τον γοητεύουν οι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες. Θεωρεί ότι η επιτυχία τους εξαρτάται κυρίως από τη σχέση τους με τους χρήστες του διαδικτύου.

Γράφει τις απόψεις του εδώ.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular