Ο Κώστας Αρκουδέας απαντά στο ερωτηματολόγιο του L

By  |  0 Comments

Περιγράψτε μας την εικόνα του εφηβικού δωματίου σας και βάλτε μας και το σχετικό soundtrack.

Το αποκαλούσα Το μικρό σπίτι στο λιβάδι, γιατί ήταν ένα δωματιάκι στην άκρη ενός κτήματος με φιστικιές. Μέσα υπήρχε ένα κρεβάτι κολλημένο στον τοίχο. Από πάνω του ένα παράθυρο που έβλεπε στον κήπο και στο βάθος τον Λυκαβηττό. Βιβλία διάσπαρτα. Πολλά διάβαζα τότε, λίγα καταλάβαινα. Ξύλινο γραφείο και πίνακας ανακοινώσεων όπου καρφίτσωνα τις σκέψεις μου. Ένας φίλος είπε χαρακτηριστικά: «Αν έμενα κι εγώ σ’ ένα τέτοιο σπίτι, συγγραφέας θα γινόμουν». Στερεοφωνικό και πολλοί δίσκοι, κυρίως Pink Floyd, Genesis, Emerson, Lake and Palmer, αλλά και Doors, Rolling Stones, Neil Young. Θέλαμε τον κόσμο και τον θέλαμε ΤΩΡΑ. Μουσικό soundtrack το Summer ’68 από το Atom heart mother στη διαπασών.

 

Αν παρομοιάζατε το έργο σας με ζωγραφική, ποιος ζωγράφος θα ήσασταν;

Σε κάθε νέο έργο μου προχωρώ και σε διαφορετική λογοτεχνική περιοχή. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει ζωγράφος που κάνει κάτι αντίστοιχο – αν υπάρχει, παρακαλώ διαφωτίστε με.

 

Με ποιον λογοτεχνικό ήρωα θα θέλατε να έχετε ερωτική σχέση;

Με την Αλμπάνα από το Άρωμα του ονείρου του Τομ Ρόμπινς.

 

Ποια η ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος (υπό σκιά η μέτρηση) για να διαβάζετε ή να γράφετε;

Διαβάζω όποτε έχω χρόνο και γράφω όποτε έχω έμπνευση. Η θερμοκρασία δεν παίζει κανένα ρόλο. Αρκεί να μη σκάω από τη ζέστη και να μην τουρτουρίζω από το κρύο.

 

Υπάρχει κάτι ή κάποιος λόγος που θα σας έκανε να σταματήσετε το γράψιμο;

Θα σταματήσω όταν δε θα έχω κάτι καινούργιο να πω. Αντιπαθώ τα αναμασήματα. Respect στην απόφαση του Philip Roth να σωπάσει.

 

Έχετε κλάψει ποτέ για ένα στίχο ή για μια φράση που διαβάσατε;

Ναι. Στη θρηνωδία του Edgar Alan Poe για την Annabel Lee.

 

Ποια θα ήταν η πιο ακραία πράξη θυσίας που θα κάνατε για έναν άνθρωπο που αγαπάτε πολύ;

Να φύγω από κοντά του επειδή θα ήξερα ότι η παρουσία μου θα τον έκανε δυστυχισμένο.

 

Αν ο έρωτας και ο θάνατος είναι τα δύο μεγάλα θέματα της λογοτεχνίας, ποιο είναι για σας το τρίτο κατά σειρά;

Η αναζήτηση. Η αυτό-ανακάλυψη. Το μεγαλύτερο ταξίδι γίνεται εντός μας.

 

Ποιο είναι το πιο υπερτιμημένο βιβλίο όλων των εποχών;

Όχι βιβλίο. Συγγραφέας. Ο Ντάριο Φο. Καλός ήταν, αλλά όχι για βραβείο Νόμπελ. Με τίποτα.

 

Γιατί δε λέμε πάντα την αλήθεια;

Γιατί το μέρος εκείνο της αλήθειας που – ενώ είναι περιττό να αποκαλυφθεί – πληγώνει τον άλλο και τραυματίζει ανεπανόρθωτα μια σχέση, οποιαδήποτε κι αν είναι αυτή, καλύτερα να μένει στην αφάνεια. Μόνο οδύνη προσφέρει.

 

L transparent

 

Ο Κώστας Αρκουδέας γεννήθηκε το 1958 στην Αθήνα. Έκανε σύντομες καλοκαιρινές δουλειές στα νησιά και πιο μόνιμες αθηναϊκές. Μετά την επιστροφή του από τη Σαντορίνη, όπου έμεινε τέσσερα χρόνια, εργάστηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ παράλληλα ήταν σύμβουλος σε εκπομπή βιβλίου στην κρατική τηλεόραση. Δημοσίευσε για πρώτη φορά το 1986 τη συλλογή διηγημάτων “Άσ’ τον Μπομπ Μάρλεϋ να περιμένει”. Ακολούθησαν τα μυθιστορήματα “Η πόλη με τα χίλια πρόσωπα” (1987), “Το τραγούδι των τροπικών” (1988), “Το παλιό δέρμα του φιδιού” (1992), “Τα κατά Αιγαίον πάθη” (1994), “Ποτέ τον ίδιο δρόμο” (1999), “Ο πειρατής” (2003), “Ο Μεγαλέξανδρος και η σκιά του” (2004), “Ο αριθμός του Θεού” (2008). Ακόμα έχει εκδώσει τις νουβέλες “Και πρόσεχε να μην πετρώσεις” (1996), “Αναζητώντας την ιδανική γυναίκα” (2002), τη συλλογή διηγημάτων “Όλες οι μέρες Κυριακή” (2000), τη συλλογή μικρών κειμένων “Τα σιγκλάκια” (2010) και το παραμύθι “Η πολύχρωμη σβούρα” (2013). Εξακολουθεί να εργάζεται στο Υπουργείο Πολιτισμού και είναι μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας Συγγραφέων. To τελευταίο του μυθιστόρημα με τίτλο ”Παράφορο Πάθος’‘ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.

Η επίσημη ιστοσελίδα του συγγραφέα.

Επικοινωνήστε μαζί του στο facebook

 

10,648 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Επιστροφή στο μέλλον, του Γιώργου Γλυκοφρύδη

Κάποιες φορές, έχω σκεφτεί την ζωή σε Κοινότητα Άμις. Σε τεχνολογικές συνθήκες πριν τον ηλεκτρισμό ή σχεδόν.  Αν εξαιρέσουμε την...

Close