Ο Λευτέρης Καλοσπύρος απαντά στο ερωτηματολόγιο του L

By  |  0 Comments

Περιγράψτε μας την εικόνα του εφηβικού δωματίου σας και βάλτε μας και το σχετικό soundtrack.

Ένα δωμάτιο που φυλάσσει τα αναγκαία αντικείμενα (κασέτες, κόμικς, βιβλία παιδικής/εφηβικής λογοτεχνίας) που ξεμένουν από την ύστερη παιδική/πρώιμη εφηβική ηλικία, τα καύσιμα που τροφοδοτούν με ηρωικές εικόνες κι εμμονές το υποσυνείδητο ενός εφήβου ο οποίος, στο μεταξύ, όσο μεγαλώνει δεν σταματά να συλλέγει μανιωδώς cd ροκ μουσικής, αθλητικά και μουσικά περιοδικά και λογοτεχνία ενηλίκων, προκειμένου να γειώσει τις απατηλές φαντασιώσεις του, τα κατάλοιπα της παιδικής ηλικίας, στις ασφαλέστερες προσδοκίες μιας περίπου φυσιολογικής εφηβείας. Δεδομένης της κυκλοθυμικής διάθεσης που χαρακτηρίζει την εφηβεία, κάθε εφηβεία, δεν μπορώ να φανταστώ πιο ταιριαστό soundtrack από το παραισθητικό “The Lamb Lies Down on Broadway” των Genesis.

Αν παρομοιάζατε το έργο σας με ζωγραφική, ποιος ζωγράφος θα ήσασταν;

Αν κρίνω από την τάση μου να φυλακίζω τους ήρωές μου σε χώρους που δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον χρόνο κι από τον εαυτό τους ακόμη κι όταν είναι περιτριγυρισμένοι από κόσμο –ή, μάλλον, ειδικά τότε–, αυτός ο ζωγράφος θα ήταν ο Έντουαρντ Χόπερ.

Με ποιον λογοτεχνικό ήρωα θα θέλατε να έχετε ερωτική σχέση;

Με τη Λώρα Τσέιζ, τη συγγραφέα ηρωίδα από τον Τυφλό δολοφόνο της Μάργκαρετ Άτγουντ, τη «χαριτωμένη, ίσως και όμορφη, συγκινητικά ασυγκίνητη» Λώρα με τα «άδολα μάτια» και το πρόσωπο που διατηρούσε «την κενή υπεροψία των καλοαναθρεμμένων κοριτσιών εκείνης της εποχής», και η οποία «δέκα μέρες μετά τη λήξη του πολέμου έπεσε με το αμάξι της από μια γέφυρα».

Ποια η ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος (υπό σκιά η μέτρηση) για να διαβάζετε ή να γράφετε;

Έχω γράψει ακόμα και σε δωμάτιο η εσωτερική θερμοκρασία του οποίου ήταν καρφωμένη στους 31ο C επί κάποιες ώρες, επομένως δεν είναι κάτι που με απασχολεί ιδιαίτερα.

Υπάρχει κάτι ή κάποιος λόγος που θα σας έκανε να σταματήσετε το γράψιμο;

Ο μοναδικός λόγος που θα με έκανε να σταματήσω το γράψιμο θα ήταν η πλήρης μετατροπή της πραγματικότητας σε εικονική. Εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο, η αναζήτηση της αλήθειας από τον πεζογράφο δεν θα είχε κανένα νόημα. Υποθέτω ότι δεν θα προλάβω να δω αυτήν τη μεταμόρφωση.

Έχετε κλάψει ποτέ για ένα στίχο ή για μια φράση που διαβάσατε;

Δεν έχω κλάψει ποτέ για ένα στίχο, έχω κλάψει όμως κάποιες φορές με αφορμή την ακροτελεύτια φράση σε έναν μακροσκελή μονόλογο.

Ποια θα ήταν η πιο ακραία πράξη θυσίας που θα κάνατε για έναν άνθρωπο που αγαπάτε πολύ;

Να μην κάνω μια ακραία πράξη θυσίας εφόσον μου το απαγόρευε ρητά.

Αν ο έρωτας και ο θάνατος είναι τα δύο μεγάλα θέματα της λογοτεχνίας, ποιο είναι για σας το τρίτο κατά σειρά;

Το θέμα που προκύπτει από τη σχέση του ανθρώπου με την αλήθεια και την πραγματικότητα.

Ποιο είναι το πιο υπερτιμημένο βιβλίο όλων των εποχών;

Όλα τα βιβλία είναι δυνητικά υπερτιμημένα. Υπό αυτή την έννοια, δεν υπάρχουν υπερτιμημένα βιβλία. Υπάρχουν μόνο συντεχνιακές επιβουλές, υπερβολικές προσδοκίες από κάποια μερίδα του κοινού και στρεβλωμένα από την πολιτική αξιολογικά κριτήρια.

Γιατί δε λέμε πάντα την αλήθεια;

Διότι δεν μας το επιτρέπουν οι γνώσεις και οι πεποιθήσεις μας.

Ο Λευτέρης Καλοσπύρος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Σπούδασε Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας στο ίδιο τμήμα. Άρθρα και κριτικές του έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Διαβάζω, Ο Αναγνώστης, The Zone και The Books’ Journal καθώς και στην επιθεώρηση European Journal of American Studies. Είναι τακτικός συνεργάτης του ένθετου «Τέχνες και Γράμματα» της εφημερίδας Καθημερινή. Το πρώτο του μυθιστόρημα, Η μοναδική οικογένεια, εκδόθηκε από τις εκδόσεις Πόλις τον Οκτώβριο του 2013.

18,277 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
Το Ουρλιαχτό της Αμερικής του Άλεν Γκίνσμπεργκ, του Δημήτρη Μαραντίδη

   "Είδα τα καλύτερα μυαλά της γενιάς μου διαλυμένα από την τρέλα, υστερικά γυμνά και λιμασμένα, να σέρνονται μέσα στους...

Close