Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Η βιογραφία μιας γυναίκας ενάντια στο κατεστημένο μετατρέπεται σε μια διασκεδαστικά ακραία και ασεβή ταινία

Ο Πολ Βερχόφεν (Βασικό Ένστικτο, Showgirls, Εκείνη) επιστρέφει πιο τολμηρός, απελευθερωμένος και προκλητικός από ποτέ, με μια ταινία βασισμένη στην αληθινή ιστορία της Μπενεντέτα Καρλίνι, μιας μοναχής που έζησε στην Ιταλία του 17ου αιώνα, δημιουργώντας μια αυθάδη και σχεδόν γκροτέσκ βιογραφία για μια γυναίκα ενάντια στο κατεστημένο και μια ταινία που δεν φοβάται να σκανδαλίσει! Φυσικά δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από τον Βερχόφεν που από τότε που εγκατέλειψε το Hollywood φαίνεται να βρίσκει τον εαυτό του και να εξελίσσεται σε έναν σημαντικό δημιουργό που ξέρει να στέκεται με τόλμη σε θέματα ταμπού και να σπάει τα στερεότυπα. Ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών 2021.

Από πολύ μικρή ηλικία, η Μπενεντέτα, μιλάει με την Παναγία και οραματίζεται τον Χριστό. Έτσι, μετά από μια ισχυρή διαπραγμάτευση «πωλείται» στο μοναστήρι της Πέσκια στην Τοσκάνη. Μεγαλώνοντας, οι θαυματουργές της ικανότητες της προσδίδουν μια σημαντική θέση στην μονή, και αναλαμβάνει υπό την προστασία της την νεαρή Μπαρτολομέα, ένα αγρίμι που εμφανίζεται μια μέρα στην πόρτα της μονής, προσπαθώντας να ξεφύγει από την κακοποίηση της οικογένειάς της. Οι δυο γυναίκες σύντομα έρχονται κοντά, αναπτύσσοντας μια παθιασμένη ερωτική σχέση, όσο έξω μαίνεται η επιδημία της πανώλης.

Πρόκειται για μια ταινία τρομερά ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη. Από τον τρόπο που τάσσεται ενάντια σε κάθε θεσμικό κομφορμισμό, με την γυναίκα να είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης και έναν ευφυέστατο παραλληλισμό ηδονής και πανώλης, που σχεδόν ξεχειλίζει από τους αιώνες της σεξουαλικής καταπίεσης, η Benedetta καυτηριάζει κοροϊδευτικά και αιρετικά, την ηθικοπλασία, την θρησκοληψία και την πατριαρχία, δείχνει με το δάχτυλο με έναν τρόπο απολαυστικά βλάσφημο την εκκλησία-επιχείρηση και τους δολοπλόκους κόλπους της και τον τρόπο που εμπορευματοποιούν την ανθρώπινη ανάγκη για πίστη και θαύματα, δαιμονοποιώντας παράλληλα το ανθρώπινο σώμα και ενοχοποιώντας κάθε είδους απόλαυση. Ο Βερχόφεν, γεμάτος από έναν ιερόσυλο ερωτισμό που θα σοκάρει με την θρασύτητά του ακόμα και τους άθεους/άπιστους/αγνωστικιστές (όλους!) απενοχοποιεί την «αμαρτία» ανάγοντας το σώμα του Χριστού σε αντικείμενο του πόθου, κάνει την Παναγία εργαλείο του σεξ και τον Ιησού να μοιάζει ήρωας ενός άρλεκιν, και κάνει μια ταινία η οποία είναι γεμάτη από γαργαλιστικό χιούμορ, βία, σεξ, και «ένοχες» απολαύσεις, σε σημείο που καταφέρνει να σε διασκεδάσει και να σε προσβάλλει ταυτόχρονα και να σε φέρει σε αμηχανία ακόμα κι αν είσαι μόνος με τις σκέψεις σου!

Καλές ερμηνείες, με το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Βιρζινί Εφιρά και της «δικής μας» Δάφνης Πατακιά να έχουν βρει μια αρκετά ταιριαστή χημεία, με την πρώτη να αναψοκοκκινίζει χαριτωμένα καθώς προχωράει στον δρόμο της οσίας αμαρτωλής, και την δεύτερη να διδάσκει την βουκολική χαρά του σεξ, αν και τις εντυπώσεις κλέβουν οι Σάρλοτ Ράμπλινγκ και Λάμπερ Ουίλσον, που ενσαρκώνουν με μαεστρία τα πρόσωπα της προδοσίας και της διαφθοράς. Ωστόσο στην Benedetta υπάρχει ένα μάλλον σοβαρό μειονέκτημα που αποσυντονίζει αρκετά κάθε θεατή που ίσως πρόθυμα να δήλωνε ενθουσιασμένος με το όλο εγχείρημα και concept. Είναι μια ταινία τρομερά άνιση. Και ενώ προφανώς είναι ασόβαρη και διασκεδαστικά ασεβής, από ένα σημείο και μετά αυτή η έλλειψη σοβαρότητας  μετατοπίζεται στους θεατές και στο ίδιο της το θέμα που δεν ξέρει πια πώς να το χειριστεί. Είναι μια ταινία που δεν ξέρει τελικά κανείς αν είναι κωμωδία ή δράμα και που σίγουρα αδυνατεί να διατηρήσει το σατιρικό (και άρα κωμικό) της ύφος στο δεύτερο μέρος στο οποίο ενώ έχει ένα υπέροχο πρωτογενές υλικό (όπως την μεσαιωνική δίκη και τιμωρία μιας λεσβίας καλόγριας!) μοιάζει να προσπαθεί διεκπεραιωτικά να ολοκληρωθεί διπλώνοντας τα πάντα σε ένα βιαστικό φινάλε που σε αφήνει να αναρωτιέσαι τι ήταν αυτό που είδες.

Benedetta

Σενάριο-Σκηνοθεσία: Πολ Βερχόφεν

Πρωταγωνιστούν: Βιρζινί Εφιρά, Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Δάφνη Πατακιά, Λάμπερ Ουίλσον, κα.

 

Διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Cinobo.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular