Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που διαβάσατε στη ζωή σας; 

Δεν τα πήγαινα καλά με την παιδική λογοτεχνία, δεν αναπολώ κανένα βιβλίο από εκείνη την περίοδο. Το πρώτο βιβλίο που αγόρασα ως έφηβη και με στοίχειωσε πραγματικά ήταν τα άπαντα του Καβάφη. Για μένα ο Καβάφης παραμένει μοναδικός. Είναι ο ποιητικός φάρος που μου δίνει την κατεύθυνση προς τη στεριά που θέλω κάποια στιγμή να φτάσω.

Ποιο βιβλίο σας επηρέασε βαθιά;

Αν και πάνε χρόνια, και χω διαβάσει από τότε πολλά άλλα βιβλία, πιστεύω ότι αυτό που με εξέπληξε περισσότερο και με έβαλε στον μεγαλύτερο ποτέ προβληματισμό είναι η ΠΟΛΙΤΕΙΑ του Πλάτωνα. Μπορώ να διακρίνω το πριν και μετά σκεπτικό μου απέναντι στα πράγματα, αν θεωρήσω σημείο αναφοράς τη περίοδο που διάβασα το έργο αυτό. Ήταν η αφετηρία για μια νέα διαδρομή που δείχνει ατελείωτη, ελπίζω όμως να καταφέρω να κάνω τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση της πριν το αναμενώμενο βιολογικό τέλος.

Με ποιον συγγραφέα της παγκόσμιας λογοτεχνίας θα θέλατε να βγείτε για ποτό;

Θα θελα να πιώ αρκετά ποτά με το ζεύγος Yalom, ώστε να έχω χρόνο να εκμαιεύσω όσο περισσότερη γνώση, και να καταφέρω να δώσω όσο περισσότερες απαντήσεις στα τόσα ερωτηματικά μου, για να νιώσω αυτήν την τόσο πολυπόθητη ανακούφιση του «τώρα ξέρω το γιατί, το πώς και το τί πρέπει να κάνω».

Ποιο βιβλίο θα προτείνατε να διαβάσει ένα 16άχρονος και γιατί;

Γενικά θα τους πρότεινα να διαβάσουν οτιδήποτε σχετικό με τη μη νευροτυπικότητα. Να ανοίξουν τα μάτια, τα αυτιά, το μυαλό και την καρδιά τους σε όλους εκείνους (που είναι πολλοί) που δεν «χωρούν» στο «κοινωνικό» κοστούμι size medium. Η κοινωνία χρειάζεται να ρίξει το βλέμμα της και να συμπεριλάβει στην καθημερινή της λειτουργία, όλους εκείνους που δεν είναι στο μέσο όρο της στατιστικής καμπύλης του τι ερεθίσματα φιλτράρω και τι όχι, πώς αντιλαμβάνομαι τα ερεθίσματα αυτά, πώς αντιδρώ, πώς επικοινωνώ.

Μόνο αν οι έφηβοι εκπαιδευτούν και αποκτήσουν την αναγκαία ενσυναίσθηση για τη διαφορετικότητα που κυβερνά τους ανθρώπινους εγκεφάλους, μόνο τότε θα δώσουμε χώρο και ευκαιρία σε ανθρώπους που τώρα περιθωριοποιούμε να ζήσουν ελεύθερα και να μεγαλουργήσουν.

Ποιο βιβλίο θα σώζατε από μια ολική καταστροφή;
Εννοείται ότι θα έσωζα την Παγκόσμια Ιστορία, για να έχουν οι επιζώντες τη γνώση των αιώνιων σφαλμάτων μας και ίσως την ελπίδα να μη τα επαναλάβουν.

Πως ονειρεύεστε τον εαυτό σας σε λίγα χρόνια στον κόσμο του βιβλίου;
Θα θελα να έχω ξεπεράσει τη φάση της έκπληξης, να χω κάνει κτήμα μου την κατανόηση και να έχω καταφέρει να βοηθήσω και άλλους να με ακολουθήσουν.

Συνεχίστε τη φράση… ‘’Διαβάζω μόνο όταν….’’
Πολύ εύκολα θα απαντήσω, διαβάζω μόνο όταν είμαι ψυχικά γαλήνια και όταν νιώθω ότι μπορώ να αφοσιωθώ 100% στο βιβλίο που ξεκινάω, αλλά και όταν αισθάνομαι ότι το συγκεκριμένο βιβλίο έχει κάτι να μου δώσει, να με βοηθήσει στο να «γεμίσω» τα κενά που έχω.

Ποια ήταν η αφορμή για το τελευταίο σας βιβλίο;
Η αφορμή για το «Υπολογισμοί Απόστασης, Χρόνου και Ταχύτητας» είναι όλες εκείνες οι συνειδητές, ή ασυνείδητες ασυμφωνίες μεταξύ των ανθρώπων που έχουν να κάνουν με την νοητή απόσταση μεταξύ των προκαταλήψεων τους, το λάθος χρόνο που συνευρέθηκαν οι άνθρωποι αυτοί και τη διαφορετική ταχύτητα με την οποία προχωρούν στη ζωή τους, ή βιώνουν τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω τους. Είναι μια συλλογή αλλεπάλληλων προσπαθειών τέτοιων «υπολογισμών».

Αν μπορούσατε να μιλήσετε με έναν ηρώα σας, ποιος θα ήταν αυτός τι θα του λέγατε;
Ο ήρωας δεν έχει σημασία, μπορεί να ναι ο οποιοσδήποτε, το τι θα του έλεγα είναι: «Μην τα παρατάς, έχεις καταφέρει πολλά, μπορείς περισσότερα, θέλει προσπάθεια και πείσμα, εμπιστεύσου με».

Μπορεί η λογοτεχνία να κάνει τον κόσμο καλύτερο;
Εννοείται πως η λογοτεχνία μπορεί και παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο να γίνει ο κόσμος καλύτερος. Είναι «άνοιγμα» ματιών, ανύψωση πνεύματος, δημιουργεί ερωτηματικά και δίνει απαντήσεις. Καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τη φαντασία.

Το σημερινό πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι δεν διαβάζουν όσο θα έπρεπε. Δεν βλέπεις πια βιβλιοθήκες στα σπίτια, δεν υπάρχει η υποστήριξη και η συνειδητή φροντίδα στο σχολείο, τα ΜΜΕ προτείνουν τη λήθη και μεριμνούν για την αποχαύνωση. Αν θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο, πρέπει με πρόθεση να μάθουμε στα παιδιά μας να διαβάζουν λογοτεχνία.

Σε όσους μου έδωσαν απλόχερα,
σε όσους μου πήραν απλόχερα,
…και τα δύο σε καλό μου βγήκαν.
Στους κουβαρντάδες και τους τσιγκούνηδες στην ψυχή όλης
της ζωής μου λοιπόν…

Στην υγειά σας!

*

Η Νικολέττα Αλεξάνδρου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία και σήμερα δραστηριοποιείται ως διοικητικό στέλεχος στον ιδιωτικό τομέα. Παράλληλα, πιστοποιήθηκε από το Neuroleadership Institute του Λονδίνου και το International Coaching Federation, και υποστηρίζει, ως Mentor ή Coach, άτομα που αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην προσωπική ή επαγγελματική τους ζωή.

Εδώ και αρκετά χρόνια δραστηριοποιείται στη συγγραφή. Το 2020 κυκλοφόρησε η ποιητική συλλογή της Ήχοι και σιωπές (εκδόσεις Βακχικόν). Οι Υπολογισμοί απόστασης, χρόνου και ταχύτητας είναι η δεύτερη ποιητική συλλογή της.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular