Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Ο Γερμανός συγγραφέας Volker Kutscher αποτυπώνει με δεξιοτεχνία το έγκλημα και τη διαφθορά στο Βερολίνο του 1930, που παρακμάζει στη σκιά του ναζισμού.

Τα βιβλία που ενέπνευσαν τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά Babylon Berlin.

O Volker Kutscher, Γερμανός συγγραφέας και δημοσιογράφος, γεννήθηκε το 1962 στο Λίντλαρ της Κολονίας. Μετά τις σπουδές του στη Γερμανική Φιλολογία, τη Φιλοσοφία και την Ιστορία, εργάστηκε ως συντάκτης στον ημερήσιο Τύπο, ενώ σύντομα έγραψε και το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα. Σήμερα ζει στην Κολονία και ασχολείται αποκλειστικά με τη συγγραφή. Η τριλογία της Βαϊμάρης κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα.

«ΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ ΨΑΡΙ» 

Η ΠΡΩΤΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΚΕΡΕΟΝ ΡΑΤ

Κυκλοφόρησε στις 10 Φεβρουαρίου από τις Εκδόσεις Διόπτρα το πρώτο έργο της σειράς της  τριλογίας της Βαιμάρης Το βρεγμένο ψάρι – η πρώτη υπόθεση του Γκερεον Ρατ, σε μετάφραση Τάσου Ψηλογιαννόπουλου.

Βρισκόμαστε στο Βερολίνο του 1929. Είναι η εποχή του μεσοπολέμου και των μεγάλων πολιτικών και κοινωνικών αναταραχών. Ο νεκρός που θα βρεθεί έχει σημάδια κακοποίησης και βασανισμού στο σώμα του και η ταυτοποίησή του παραμένει ένα μυστήριο το οποίο αδυνατεί να λύσει το Εγκληματολογικό. Η ανεξιχνίαστη υπόθεση, το «βρεγμένο ψάρι» δηλαδή για τη βερολινέζικη αστυνομία θα ανατεθεί στον τριαντάχρονο αστυνόμο Γκέρεον Ρατ, έναν αστυνομικό επιθεωρητή φιλόδοξο και άρτι αφιχθέντα στο Βερολίνο από την Κολονία άντρα, ο οποίος θα ξεκινήσει μια τεράστια έρευνα για να ανακαλύψει την ταυτότητα του δολοφονημένου Ρώσου που είχε γνωρίσει και ο ίδιος τυχαία όταν είχε εισβάλει στο σπίτι του ψάχνοντας τον προηγούμενο ένοικο του σπιτιού. Μια ομάδα εξόριστων Σοβιετικών οι οποίοι είναι αντιφρονούντες, θα γίνει ο πρώτος σταθμός στην εξιχνίαση της υπόθεσης. Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν πολύ χρυσό στη διάθεσή τους και επιδιώκουν να αγοράσουν πολλά όπλα. Η υπόθεση θα περιπλακεί περισσότερο όταν η έρευνα του Ρατ οδηγήσει σε παραστρατιωτικές οργανώσεις, οι οποίες εμπλέκονται. Από την άλλη η άνοδος του ναζισμού είναι γεγονός και οι κομμουνιστικές οργανώσεις κινητοποιούνται για να συγκρουστούν μαζί του. Η Δημοκρατία της Βαϊμάρης κινδυνεύει και όλα δείχνουν ότι το τέλος θα είναι πολύ κοντά.

Ο έρωτας θα του χτυπήσει την πόρτα συστήνοντάς του την όμορφη στενογράφο Τσάρλι στην προσπάθειά του να ερευνήσει το κανάλι στο οποίο βρέθηκε το πτώμα του Ρώσου. Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές και θα φέρουν τους δύο ήρωες αντιμέτωπους με τα ίχνη ενός θησαυρού, το οποίο αναζητούν πολλοί με πρώτο και καλύτερο τον ίδιο τον Στάλιν.

Κι ενώ ο αναγνώστης θα σκεφτεί αρχικά ότι το κείμενο το οποίο διαβάζει είναι ένα εξαιρετικό δείγμα της αστυνομικής λογοτεχνίας, πολύ σύντομα θα αντιληφθεί ότι η ιστορική πληρότητα του συγγραφέα, η ορθή πολιτική του σκέψη και ανάλυση της εποχής και η κοινωνική του οξυδέρκεια δίνουν ένα κείμενο που επικεντρώνεται μέσω της μυθοπλασίας στην ανάδειξη των γεγονότων εκείνων που οδήγησαν στην άνοδο της χιτλερικής Γερμανίας και στην πτώση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, όταν ακόμα η Γερμανία ζει στον απόηχο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και είναι μια χώρα με τεράστια χρέη, παραβατικότητα κάθε είδους, ανεργία, κοινωνική ανισότητα αλλά και μια χώρα στην οποία η κεντροδεξιά φαίνεται να ρυθμίζει τις πολιτικές αποφάσεις και το μέλλον της.

«ΒΩΒΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ» 

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΚΕΡΕΟΝ ΡΑΤ

Λίγους μήνες αργότερα, στις 26 Μαΐου κυκλοφόρησε το δεύτερο βιβλίο της σειράς με τίτλο «Βωβός Θάνατος» φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο τον Αστυνομικό Επιθεωρητή Γκέρεον Ρατ, αυτή τη φορά στα 1930.

Στήνοντας ένα σκηνικό ενταγμένο στην εποχή των μεγάλων αλλαγών του κινηματογράφου ο συγγραφέας μιλά για τότε που η έβδομη τέχνη περνά στην ομιλούσα εποχή της και οι ηθοποιοί του βουβού κινηματογράφου περνούν σταδιακά στην αφάνεια καθώς παραγκωνίζονται. Μια γλυκόπικρη στιγμή του παγκόσμιου κινηματογράφου που εγκαινιάζει από τη μια έναν νέο κινηματογραφικό σύμπαν και από την άλλη αφήνει να περάσει στον μαρασμό και στη λήθη το παρελθόν που τον δημιούργησε.

Σε αυτό το ιστορικό μεταίχμιο μια ηθοποιός η Μπέτι Βίντερ θα πέσει νεκρή όταν ένας προβολέας θα την τραυματίσει θανάσιμα στη διάρκεια γυρισμάτων μιας νέας ομιλούσας ταινίας. Ο Γκέρεον Ρατ θα κληθεί να αναλάβει την υπόθεση. Κι ενώ όλα δείχνουν ότι πρόκειται για ένα θλιβερό δυστύχημα ο Επιθεωρητής Ρατ θα αρχίσει σταδιακά να αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν στοιχεία τα οποία καταμαρτυρούν ότι ο θάνατος αυτός είναι δολοφονία. Οι υποψίες θα στραφούν στον τεχνικό φωτισμού, ο Ρατ όμως θα στρέψει αλλού τον προβολέα της αστυνομικής του έρευνας, ελπίζοντας ότι έτσι θα φωτίσει την πραγματική αλήθεια. Όταν  πατέρας του θα του ζητήσει να βοηθήσει τον δήμαρχο της Κολονίας σε μια υπόθεση εκβιασμού τότε όλα θα γίνουν ακόμα πιο περίπλοκα. Παράλληλα η γνώριμη από το πρώτο βιβλίο της σειράς φίλη του, η Τσάρλι θα προσπαθήσει να αναθερμάνει τις σχέσεις τους. Κι όλα αυτά σε μια στιγμή κατά την οποία ο ναζισμός ανεβαίνει και δημιουργεί εντάσεις ενώ οι συγκρούσεις ανάμεσα στους ναζί και στους κομμουνιστές είναι αναπότρεπτες και αιχμηρές όσο ποτέ.

Η αφηγηματική ένταση την οποία εξυφαίνει ο συγγραφέας δημιουργεί ασύλληπτη κινηματογραφική ροή και η πλοκή καθηλώνει τον αναγνώστη ενώ παράλληλα τον μεταφέρει στο ανθρωπογεωγραφικό πανόραμα της εποχής. Με δεξιοτεχνία ο συγγραφέας στήνει εκ νέου το σκηνικό του μεσοπολέμου και αγωνιά να αναδείξει τα στοιχεία εκείνα και τα γεγονότα που οδήγησαν την κοινωνία στην αποδοχή του ναζισμού και εν τέλει στην εγκληματική του επίδραση στον εικοστό αιώνα.

 

«ΕΝΑΣ ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ»

Η ΤΡΙΤΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΚΕΡΕΟΝ ΡΑΤ

 

Η τριλογία ολοκληρώθηκε στις 6 Οκτωβρίου με την κυκλοφορία του βιβλίου «Ένας γκάνγκστερ στο Βερολίνο».

Για τρίτη φορά ο Γκέρεον Ρατ θα αναλάβει μια υπόθεση που συγκλονίζει την κοινωνία του Βερολίνου, αυτή τη φορά στα 1931. Στον υπόκοσμο του Βερολίνου η επικράτηση των συμμοριών έχει γίνει ένας καθημερινός αγώνας και η κοινωνία μαστίζεται από αλλεπάλληλα γεγονότα που σηματοδοτούν τις σχέσεις ανάμεσά τους. Ένας αμερικανός γκάνγκστερ, ο Αβραάμ Γκόλντσταϊν έχει ερθει στο Βερολίνο και μένει στο ξενοδοχείο Excelsior. Ο γνώριμός μας Επιθεωρητής Ρατ έχει αναλάβει την παρακολούθησή του, καθώς το FBI έχει ζητήσει από την αστυνομία να βρίσκεται διαρκώς κοντά του. Ο Ρατ όμως έχει αναλάβει και μια υπόθεση ενός φίλου του σε ιδιωτικό επίπεδο, του Γιόχαν Μάρλοβ, ενός ανθρώπου αμφιβόλου ποιότητας και ηθικής. Παράλληλα η Τσάρλι θα βρεθεί στον δρόμο του καθώς οι έρευνές τους θα διασταυρωθούν.

Αυτή τη φορά η άνοδος του ναζισμού θα βρεθεί σε άμεση σύγκρουση με τον αμερικανικό γκανγκστερισμό και τα παρελειπόμενά του.

Για μια ακόμη φορά ο συγγραφέας κοιτάζει τα γεγονότα της εποχής με αθόλωτο μάτι και καταδεικνύει τους λόγους που οδήγησαν στον εκναζισμό της γερμανικής εποχής. Ποιοι μηχανισμοί ενεργοποιήθηκαν ώστε να καταφέρουν οι ναζί από μια ακραία οργάνωση να παροπλίσουν κάθε δημοκρατική διαδικασία και να οδηγήσουν μια ολόκληρη ανθρωπότητα στον όλεθρο. Ο ήρωας που δημιουργεί, ο αστυνομικός Επιθεωρητής Ρατ, είναι και ο ίδιος ένα άτομο με πολλά πάθη και ένα παρελθόν που στοιχειώνει τις πράξεις του. Ένας άνθρωπος που δε διεκδικεί τις δάφνες του σούπερ ήρωα ούτε του καλού της ιστορίας. Είναι ένας σάρκινος ήρωας που παλεύει με τα δικά του ανθρώπινα όρια και ταυτόχρονα διεκδικεί την αλήθεια με όποιο τρόπο μπορεί. Ο συγγραφέας άλλωστε δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει έναν αστυνομικό διευθυντή που θα γίνει η αφορμή μιας σειράς υποθέσεων για τα επόμενα μυθιστορήματά του. Η αστυνομική ιστορία είναι το όχημα που θα οδηγήσει την αφήγησή του στα ιστορικά μονοπάτια της ναζιστικής Γερμανίας. Αυτό που θέλει και καταφέρνει να δείξει, σε κάθε ένα από τα βιβλία αυτά, είναι οι ιστορικοί λόγοι που επέτρεψαν την άνοδο της ναζιστικής θηριωδίας. Και για να το πετύχει αυτό χρησιμοποιεί την ιστορική έρευνα με ακρίβεια, διεισδύει στις δημοσιογραφικές πηγές της εποχής, στην ιστορία της Αστυνομίας, στα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα αλλά και στην καθημερινότητα των ανθρώπων της εποχής, στην αρχιτεκτονική, στον τρόπο που μιλούσαν, ντύνονταν, φέρονταν, ήλπιζαν και εν τέλει ζούσαν οι άνθρωποι τότε. Κι όλα αυτά με τον πλέον εμβριθή τρόπο, γεγονός που κάνει την ανάγνωση αυτών των βιβλίων μια απρόσκοπτη και ουσιαστική διαδικασία.

Η τριλογία της Βαϊμάρης έχει μεταφραστεί από τον Τάσο Ψηλογιαννόπουλο, ο οποίος έχει καταφέρει όχι μόνο να μεταφέρει απόλυτα την ατμόσφαιρα των έργων, αλλά και το κείμενο να ρέει αβίαστα στην ελληνική γλώσσα.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι το βιβλίο  «Το Βρεγμένο Ψάρι» κυκλοφόρησε στις 3 Νοεμβρίου  ως Graphic Novel.\

Η προσαρμογή του πρώτου βιβλίου με ήρωα τον Γκέρεον Ρατ, πάνω στο οποίο έχει βασιστεί η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά Babylon Berlin, σε Graphic Novel.

Έπειτα από ένα ατυχές περιστατικό δολοφονίας και σε μια στιγμή ­ραγδαίων αλλαγών στη Γερμανία, ο αστυνόμος Γκέρεον Ρατ μετατίθεται από την παλιά του θέση στην Κολονία σε μια νέα στο Βερολίνο. Εκεί θα βρεθεί μπροστά σε μια τεράστια αστυνομική έρευνα για ένα ­κύκλωμα πορνογραφίας, όπου θα ανακαλύψει ότι δεν μπορεί να εμπιστευτεί κανέναν, ούτε καν την αστυνομία. Με φόντο τη δεκαετία του 1920, στη γέννηση της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, εν μέσω οικονομικών και πολιτικών δυσκολιών, διαδραματίζεται μια ιστορία διαφθοράς, λαθρεμπορίου και σκανδάλων.

Ο Arne Jysch συνέλαβε το ζοφερό κλίμα και τον κίνδυνο αυτής της ασταθούς περιόδου. Τα σκίτσα του έχουν μια vintage και κινηματογραφική αίσθηση.  ( Crime Time Preview)

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular