Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

«Φωτιά» πήρε το ελληνικό Twitter με αφορμή την παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο την Παρασκευή και το Σάββατο, για τον τρόπο με τον οποίο επιχείρησε να φέρει στα δικά της μέτρα και στη δική της καλλιτεχνική ματιά, την αρχαία κωμωδία «Σφήκες» του Αριστοφάνη.

Αρκετοί, δε, περιέγραψαν εικόνες αποχώρησης από την Επίδαυρο ενοχλημένων θεατών παρά το γεγονός ότι η ίδια η Λένα Κιτσοπούλου είχε σημειώσει ότι επιχείρησε να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα της αριστοφανικής κωμωδίας «Σφήκες» στο σήμερα, προκειμένου να φωτίσει με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση, τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας.

Οι επιλογές που έκανε η σκηνοθέτρια τόσο σε επίπεδο σκηνικών, όσο και σε επίπεδο γλώσσας δίχασαν τους χρήστες του Twitter ανοίγοντας μια συζητήση που φτάνει μέχρι του σημείου του να αναζητά απαντήσεις για το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται στο θέατρο, ή ειδικότερα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Τα περισσότερα «πυρά» προκάλεσε η ψηλή μπασκέτα που είχε τοποθετηθεί στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου ως μέρος του σκηνικού της παράστασης με τις πλαστικές καρέκλες που βρίσκονταν κάτω από αυτήν, η σκληρότητα της σάτιρας, οι λεκτικές ακροβασίες, το άσμα της Μαρινέλλας και κυρίως ο εκρηκτικός μονόλογος της Λένας Κιτσοπούλου επί σκηνής.

Τα «στρατόπεδα» που σχηματίστηκαν στα social media είναι δύο: Από τη μια αυτοί που αποδοκιμάζουν τις καλλιτεχνικές επιλογές της σκηνοθέτριας φτάνοντας στο σημείο να «παίζουν» με τα τέσσερα πρώτα γράμματα του επιθέτου της, να θέτουν θέμα και επιστροφής χρημάτων, σεβασμού των αρχαίων κειμένων ενώ δεν λείπουν και οι ειρωνείες όπως «τον Αργύρη Καμπούρη τον φώναξε;».

Από την άλλη βρέθηκαν οι υπερασπιστές τόσο της Λένας Κιτσοπούλου όσο και της ελευθερίας στο θέατρο και την Τέχνη εν γένει. Γράφουν για παράδειγμα «το ότι σήκωσε τέτοια θύελλα αντιδράσεων η Κιτσοπουλου σημαίνει από μόνο του ότι η παράσταση ήταν επιτυχημένη». Άλλοι μιλούν για «σφήκες με κεντρί μαχαιριά», άλλοι υπενθυμίζουν ότι από μόνο του το κείμενο του Αριστοφάνη είναι προκλητικό, άλλοι για δικαστήρια τέχνης και το θέατρο ως τόπο ελευθερίας.

Δείτε μερικά από τα σχόλια για την παράσταση «Σφήκες» και τη Λένα Κιτσοπούλου

Έκλεισαν Ντορσεϊκ και Χιγκινς με Επίδαυρο !#Κιτσοπουλου pic.twitter.com/tYCuLclYkk

— Αναρχικλ🤡ουν 💙💛 (@bananarchyson) July 16, 2023

Απάτη – φόλα – κοροϊδία, η παράσταση #Σφήκες της #Κιτσοπούλου. Καμιά σχέση με Αριστοφάνη και θέατρο γενικότερα. Καμία θέση σε Επίδαυρο. Οι ηθοποιοί εμφανώς επηρεασμένοι από το κοινό που αποχωρούσε κατά δεκάδες δεν πίστευαν αυτό που παρουσίαζαν. pic.twitter.com/dXpSa0lBb4

— Eva Kalavri (@EvaKalavri) July 16, 2023

Πηγή: Protothema.gr

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular