Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

AMBULANCE

«Πόσο χειρότερο μπορεί να γίνει;»

«Τόσο!»

Δύο είναι οι λόγοι που θα κάνουν κάποιον να ασχοληθεί με το Ambulance: Jake Gyllenhaal και Michael Bay. Με όποια σειρά θέλει κανείς. Γιατί πρόκειται για δύο ονόματα που σε ένα κοινό με ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις, αποτελούν ένα είδος ασφάλειας, εγγύησης, ότι δημιουργούν κάτι που ίσως να αξίζει τον χρόνο μας. Έχουμε ακόμη προσδοκίες από τον Michael Bay και τον Jake Gyllenhaal. Ο ένας, πάντα καταιγιστικός σκηνοθέτης, (To νησί, Αρμαγεδδών, Περλ Χάρμπορ, Ο βράχος) μας έχει χαρίσει μερικές από τις εντονότερες περιπέτειες του καλού Hollywood, στιγμές αμείωτης δράσης και πολλές φορές ναι, δράματος, με όλα τα κλισέ που τόσο κοροϊδεύουμε, αλλά στην πράξη λειτουργούν πάντα τέλεια προκειμένου να φτάσει ο θεατής στο συναίσθημα που πρέπει να φτάσει. Ο άλλος, ένας από τους πλέον ταλαντούχους πρωταγωνιστές, (Southpaw, Nightcrawler, Prisoners, Brokeback Mountain) μας έχει χαρίσει αμέτρητες ερμηνείες με όλη την έννοια της λέξης, ερμηνείες με ουσία και μεταμορφώσεις, χωρίς ποτέ να βολεύεται, να επαναλαμβάνεται ή να μας απογοητεύει. Αυτοί οι δύο άνθρωποι λοιπόν, είναι ο λόγος που σε μια περίοδο κινηματογραφικής φτώχειας άνευ προηγουμένου, ξαναβλέπουμε μια κλασική αμερικάνικη περιπέτεια. Ή αυτό νομίζουμε πως είναι το Ambulance.

To Ambulance σε έναν ιδανικό κόσμο όπου οι ταινίες βλέπονται ακόμη, θα ήταν μια περιπέτεια γεμάτη δράση και ένταση για μια ληστεία που στράβωσε. Όπως τόσες και τόσες άλλες ταινίες, και αυτό δεν είναι κακό. Είναι απλά κλασικό, αναμενόμενο, ασφαλές. Όχι κακό. Το Ambulance όμως φαίνεται πως θέλει να κάνει τη διαφορά. Θέλει να κρατήσει αμείωτη -σε κυριολεκτικά υπερβολικό βαθμό- τη δράση και την ένταση, ενώ ταυτόχρονα θέλει να δώσει βάθος και δράμα στους χαρακτήρες που guess what: απλά τρέχουν και δεν φτάνουν(!), ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι όλοι οι politically correct συμβολισμοί της εποχής, διάσπαρτοι σε όλη την ταινία, να μην κατηγορηθούμε για στερεότυπα, να δείξουμε ότι αφουγκραζόμαστε τον κοινωνικό αναβρασμό αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι ο θεατής αποσυντονίζεται. Χάνονται οι κώδικες επικοινωνίας. Δεν καταλαβαίνεις τι βλέπεις. Δεν ξέρεις γιατί το βλέπεις, είναι μόνο ένας φλύαρος, υπερμεγέθης αχταρμάς. Από τους μεγαλύτερους που είδα ποτέ. Και το αποτέλεσμα δεν έχει καμία σχέση με την ένταση που κάποτε ξέραμε από μια απλή περιπέτεια. Η κλιμακούμενη απάθεια που νιώθει ο θεατής βλέποντας την ταινία, είναι ένα μέγεθος ανάλογο του χαμού που επικρατεί στην οθόνη.

Και παίρνω τα πράγματα από την αρχή:

H ταινία ανοίγει με την Καμ (Eiza Gonzalez) μια ψυχρή νοσοκόμα που μέσα στο ασθενοφόρο συνοδεύει ασθενείς και τραυματίες στο νοσοκομείο. Είναι η καλύτερη. Πάντα προλαβαίνει τα πάντα, ωστόσο κανείς δεν θέλει να συνεργαστεί μαζί της αφού το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της είναι η έλλειψη ανθρωπιάς. Σκηνή δεύτερη: Ο Γουίλ (Yahya Abdul-Mateen II) βετεράνος του Αφγανιστάν, έγχρωμος, άνεργος, απελπισμένος πατέρας ενός βρέφους και σύζυγος μιας γυναίκας με καρκίνο, χρειάζεται επειγόντως μια δουλειά για την θεραπεία της γυναίκας του. Της λέει ψέματα για μια συνέντευξη και συναντά τον Ντάνι (Jake Gyllenhaal) μαθαίνουμε ότι είναι αδερφός του, αφού η οικογένεια του Ντάνι υιοθέτησε τον Γουίλ όταν ήταν μικρός, ωστόσο εκείνος έκτοτε ακολούθησε τη δική του πορεία, έγινε άνθρωπος, πάλεψε για την πατρίδα, έχει κόψει κάθε επαφή με την «οικογένεια». Ο Ντάνι στήνει μια μεγάλη τραπεζική ληστεία με λεία 36 εκατομμύρια. Χρειάζεται τη βοήθεια του Γουίλ, ο οποίος φυσικά δέχεται να πάρει μέρος αφού χρειάζεται τα χρήματα. Ο Ζακ (Jackson White), αστυνομικός, είναι ερωτευμένος με την ταμία της τράπεζας, και μπαίνει μέσα κατά τη διάρκεια της ληστείας με σκοπό να της ζητήσει ραντεβού. Ο συνεργάτης του, περιμένει απέξω. Καταλαβαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά και ακολουθεί το πρώτο massive μακελειό. Αυτά είναι μόνο τα πρώτα δέκα λεπτά μιας σχεδόν δυόμιση ωρών διάρκειας ταινίας. Και όλες αυτές οι πληροφορίες δεν εξυπηρετούν ποτέ τίποτα. Δεν χρειάζονται. Δεν γίνονται κάτι. Δεν εξελίσσονται. Είναι απλά φλυαρία, όπως και όλα όσα ακολουθούν. Αυτό που συμβαίνει –και είναι το θέμα της ταινίας- είναι η απαγωγή του ασθενοφόρου της Καμ, με τον τραυματισμένο σοβαρά Ζακ, από τους Ντάνι και Γουίλ στην προσπάθειά τους να διαφύγουν τη σύλληψη. Τέλος. Φυσικά αυτό δεν θα μπορούσε να είναι κάτι απλό και τίμιο: δύο ληστές, μια όμηρος, άντε και το ασθενοφόρο για την ένταση του πράγματος. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία μόνο κακό κάνουν στην ταινία. Εκβιάζουν εντυπώσεις, δημιουργούν προσδοκίες, και απλά  τις αφήνουν μετέωρες. Χειρότερο είναι αυτό που συμβαίνει με τους δευτερεύοντες ήρωες της ταινίας. Με τον αρχηγό της αστυνομίας, μια φιγούρα που σου παίρνει πραγματικά χρόνο μέχρι να καταλάβεις ποιος είναι και τι κάνει, γιατί είναι τόσο αταίριαστος στην εικόνα που έχει κανείς για έναν αρχηγό αστυνομίας, αλλά είμαστε στην εποχή που τα στερεότυπα καταρρίπτονται και επομένως σπαταλιέται κινηματογραφικός χρόνος που δεν εξυπηρετεί τίποτα άλλο εκτός του να σου τονίζει το πώς τα στερεότυπα καταρρίπτονται. Βέβαια, στον χαρακτήρα της υπαστυνόμου Zάγκα, συναντάμε τον ορισμό του κλισέ ότι μια μη στερεοτυπικά όμορφη γυναίκα, κάνει μια «αντρική» δουλειά και δεν έχει καμία προσωπική ζωή πέρα από το να περιμένει την σαπουνόπερα που αρχίζει σε τρία τέταρτα, ενώ σε αντίθεση, συναντάμε τον πράκτορα του FBI –και φίλο του Ντάνι, γιατί δεν υπήρχε αρκετή υπόθεση!- σε couples therapy με τον σύντροφό του, μια σκηνή που επίσης δεν εξυπηρετεί ποτέ τίποτα πέραν του να υπερτονίσει ότι ένας πράκτορας μπορεί να είναι gay. Φυσικά και μπορεί, ο ίδιος ο Hoover ήταν gay! Μην χαλάμε τις ταινίες κάπως έτσι! Η ταινία τελειώνει μετά από δυόμιση ώρες στις οποίες κυριολεκτικά αναρωτιέσαι πόσο χειρότερη μπορεί να γίνει και πάντα η επόμενη σκηνή κρύβει την απάντηση: τόσο!

Ambulance

Σκηνοθεσία: Michael Bay

Πρωταγωνιστούν: Jake Gyllenhaal, Eiza Gonzalez, Yahya Abdul-Mateen II, κα.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular