Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Για ποιον λόγο ασχοληθήκατε με τη γραφή;

Η επιθυμία ενός ασύλου, ιδιωτικού χώρου και χρόνου με τον εαυτό μου και η ανάγκη για δημιουργικότητα. Η λαχτάρα να ζήσω πολλές διαφορετικές ζωές χωρίς να διατρέχω τους κινδύνους των συνεπειών αλλά με την ασφάλεια των μυθιστορηματικών «άβαταρ», των χαρακτήρων που κατασκευάζω για την ιστορία. Η αγάπη μου για την ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία επίσης. Το να αποτυπώνεις τις σκέψεις σου με τρόπο δημιουργικό πατώντας τα πλήκτρα του υπολογιστή είναι εξίσου απολαυστικό.

 

Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η συγγραφή για εσάς;

Είναι εύκολη από την σκοπιά της αστείρευτης φαντασίας και έμπνευσης όταν φτιάχνω ένα αρχικό κείμενο-προσχέδιο και δύσκολη από την σκοπιά της τελειοποίησης του ολοκληρωμένου κειμένου. Μέχρι να σταλεί στον εκδότη το τελικό κείμενο περνάει από αλλεπάλληλες εξονυχιστικές διορθώσεις.

 

Μοιραστείτε μαζί μας τη στιγμή που αποφασίσατε να γράψετε το πρώτο σας βιβλίο.

Δεκατεσσάρων ετών, όταν άρχισα να ανακαλύπτω περισσότερα για την λογοτεχνία στο σχολείο και στον ελεύθερο μου χρόνο στο σπίτι, ονειρεύτηκα για πρώτη φορά να έγραφα κάποτε μια δική μου ιστορία. Ήμουν τυχερή γιατί μου έτυχαν δάσκαλοι και καθηγητές που μου εμφύσησαν το πάθος για την ποίηση και τη λογοτεχνία και αρκετοί από αυτούς με ενθάρρυναν να γράφω καλές εκθέσεις. Στο γυμνάσιο έκθεση μου επιλέχθηκε για να σταλεί σε διαγωνισμό. Στο πατρικό μου επίσης είχαμε μία μεγάλη βιβλιοθήκη που οι γονείς μου φρόντιζαν να εμπλουτίζουν διαρκώς με νέα έργα. Και οι δύο γονείς μου ήταν ανέκαθεν λάτρεις της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Μια σημαντική απώλεια στάθηκε η αφορμή να στραφώ στη δημιουργική γραφή στην οποία ξεκίνησα να ασκούμαι επίσημα το 2011. Θέλησα κυρίως να βελτιώσω τον γραπτό μου λόγο και ως αποτέλεσμα να εκπληρώσω το εφηβικό μου απωθημένο.

Ποιος είναι ο πρώτος άνθρωπος που διαβάζει το βιβλίο σας όταν το τελειώσετε;

Ο μεγαλύτερος υποστηρικτής και θαυμαστής μου, ο σύζυγος μου.

 

Εμπεριέχουν οι ήρωές σας ένα κομμάτι του εαυτού σας και σε ποιον βαθμό;

Θεωρώ πως είναι ψέμα να πει κανείς ότι δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τους ήρωες που κατασκευάζει. Οι ήρωες μας εμπεριέχουν κομμάτια από το παζλ του εαυτού μας του φωτεινού και του σκιερού. Από την άλλη οι ήρωες κινούνται στο χώρο και το χρόνο της μυθοπλασίας και σίγουρα αυτή δεν αφορά στη ζωή του συγγραφέα αλλά στη ζωή του ήρωα.

 

Απευθύνεστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο όταν γράφετε ένα βιβλίο;

Σε συγκεκριμένο όχι. Έχω στο μυαλό μου γενικά τον αναγνώστη που θα το διαβάσει αλλά όταν γράφω, γράφω κυρίως για δική μου ευχαρίστηση.

 

Έχετε αγωνία για τις αντιδράσεις των αναγνωστών σας;

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής ναι. Είμαι επαγγελματίας ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια και η γραφή μου αποτελείται από αρκετά στοιχεία της ωμής πραγματικότητας. Οι ιστορίες μου δεν μιλάνε για την κοπέλα της διπλανής πόρτας που γνώρισε τον πρίγκιπα και πήγε να ζήσει στο παλάτι. Την σκληρότητα του κόσμου στον οποίο ζούμε δεν είναι όλοι οι αναγνώστες έτοιμοι να τη δεχθούν και το γνωρίζω. Ωστόσο αυτή η σκέψη δεν με εμποδίζει να συνεχίσω να γράφω αυτά που γράφω.

 

Πόσο τολμηρή είστε στη γραφή σας; Θέτετε περιορισμούς στον εαυτό σας λόγω κοινωνικών συμβάσεων;

Με το πρόσφατο μυθιστόρημά μου, «Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού», θα πω ότι έχω τολμήσει περισσότερο από ότι θα περίμενα ποτέ και χωρίς κανένα περιορισμό παρά τις όποιες ανησυχίες μου.

 

Από τι πάσχει κατά την γνώμη σας η ελληνική λογοτεχνία;

Θεωρώ ότι η ελληνική λογοτεχνία κινδυνεύει κυρίως από εξωγενείς και όχι από ενδογενείς παράγοντες. Η οικονομική κρίση, το γεγονός ότι Ελλάδα και Κύπρος διαθέτουν πολύ μικρή αναγνωστική αγορά, και η αυξανόμενη κυριαρχία του ψηφιακού κόσμου που απειλούν να την μειώσουν ακόμη περισσότερο, ίσως έχουν σπρώξει προς την εμπορευματοποίηση του βιβλίου με βάση τα δυτικά πρότυπα. Δεν είναι κακό να υπάρχουν τα ευπώλητα βιβλία ωστόσο είναι σημαντικό να υπάρχουν βιβλία για όλα τα γούστα ακόμη και βιβλία που απευθύνονται σε συγκεκριμένο αναγνωστικό κοινό. Ευτυχώς υπάρχουν και εκδοτικοί οίκοι που δεν ενδιαφέρονται μόνο για την προοπτική εμπορευσιμότητας ενός βιβλίου αλλά κυρίως για την ποιότητα του. Τα ενθαρρυντικά νέα είναι ότι φαίνεται να αυξάνεται ο αριθμός των Ελλήνων που ασχολούνται με τη δημιουργική γραφή. Εκκολάπτονται διαρκώς νέοι ταλαντούχοι συγγραφείς. Αυτό το γεγονός με γεμίζει με αισιοδοξία. Για την εν δυνάμει απειλή της ηλεκτρονικής ανάγνωσης εναντίον του έντυπου βιβλίου και της παραδοσιακής αναγνωστικής πρακτικής, πιστεύω ότι η ελληνική λογοτεχνία και η παραγωγή έντυπου βιβλίου προκειμένου να επιβιώσουν θα χρειαστεί κάποια στιγμή να προσαρμοστούν με βάση τα νέα δεδομένα. Για την ώρα φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό βιβλίο δεν απειλεί να αφανίσει το έντυπο βιβλίο παγκοσμίως αλλά συνυπάρχει παράλληλα μ’ αυτό.

 

Ποια ήταν η αφορμή για το τελευταίο σας βιβλίο;

Το να φτιάξω μια ιστορία που θα ενδιέφερε κι εμένα να την παρακολουθήσω από τη σκοπιά του αναγνώστη ήταν μια πολύ μεγάλη πρόκληση και στοίχημα που έβαλα με τον εαυτό μου. Είχα εξασκηθεί αρκετά στη μικρή φόρμα με το διήγημα και ο επόμενος στόχος μου ήταν να γράψω κάποια στιγμή ένα μυθιστόρημα. Απόλαυσα πολύ τη συγγραφή αυτού του βιβλίου καθώς υπήρξα παράλληλα συγγραφέας και αναγνώστης όσο το έγραφα. Κάποια στιγμή πήραν τον έλεγχο οι ίδιοι οι χαρακτήρες και εγώ απλά τους ακολουθούσα. Αφορμή στάθηκε ένα αληθινό συμβάν που έτυχε  σε πολύ δικό μου άνθρωπο αλλά κυρίως έναυσμα για να συνεχίσω ήταν ο ίδιος ο μικρόκοσμος που είχα φτιάξει και που τον έβλεπα να εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο κατά την μυθοπλασία.

Η τριαντάχρονη Αλεξάνδρα, συνεσταλμένη και ανασφαλής, μετακομίζει. Πρόκειται να ζήσει για πρώτη φορά μακριά από τους γονείς της. Καλείται να τα βγάλει πέρα μόνη της πια, ενώ οι παιδικές αναμνήσεις και η ζωηρή φαντασία της αναμετρώνται με τις φοβίες της και τη συναισθηματική εξάρτησή της από τους γονείς της. Στο μεταβατικό αυτό στάδιο της ζωής της, τα όρια του πραγματικού κόσμου με τον φαντασιακό αρχίζουν να θολώνουν.

Τον ίδιο καιρό, καταζητείται ένας φετιχιστής, γνωστός ως «κλέφτης της δαντέλας», ο οποίος μπαίνει λαθραία σε κρεβατοκάμαρες γυναικών και κλέβει τα δαντελωτά εσώρουχά τους.

Κι έτσι, το παιχνίδι ξεκινά.

Μέσα στη νύχτα, μία σκοτεινή μορφή, ένας μαυροφορεμένος με κουκούλα, εισβάλλει στην κρεβατοκάμαρά της και ψάχνει στο κομοδίνο της. Εκείνη καταφέρνει να τον εξουδετερώσει προσωρινά με ένα χτύπημα στο κεφάλι. Σαγηνευμένη από την ομορφιά του, αποφασίζει να κρατήσει τον αναίσθητο άντρα στο σπίτι της.

Το παιχνίδι όλο και δυσκολεύει. Οι ρόλοι εναλλάσσονται. Όταν όλα τελειώσουν με την επέμβαση της αστυνομίας, η πραγματικότητα απογυμνώνει την αλήθεια της Αλεξάνδρας.

Η Άνθια Χριστοδούλου Θεοφίλου κατάγεται απ’ τη Λεμεσό της Κύπρου στην οποία και διαμένει μαζί με την οικογένειά της. Εργάζεται ως ψυχολόγος – σύμβουλος – ψυχοθεραπεύτρια στο Κέντρο Προσωπικής Ανάπτυξης και Aυτογνωσίας «Για την Ιθάκη», το οποίο και διευθύνει. Δίνει επίσης διαλέξεις, οργανώνει σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια κι έχει λάβει μέρος σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές για την ενημέρωση του κοινού σε διάφορα ψυχολογικά θέματα. Πρόσφατα έγινε παρουσιάστρια σε δική της τηλεοπτική εκπομπή με θέμα την ψυχική και σωματική υγεία. Στον ελεύθερο χρόνο της, ασχολείται με τη μουσική, τη ζωγραφική και τη δημιουργική γραφή, καθώς θεωρεί αυτές τις μορφές έκφρασης ως προσωπική της ψυχοθεραπεία.

Αρθρογραφεί σε κυπριακά περιοδικά κι έχει δημοσιεύσει τόσο επιστημονικά άρθρα όσο και διηγήματα (στην ιστο σελίδα www.dimiourgikigrafionline.com και την επαγγελματική της ιστοσελίδα www.anthia.net). Έχει συμμετάσχει με διηγήματά της στις συλλογές Οδός δημιουργικής γραφής (εκδόσεις Οσελότος 2011) και Ανθολογία σύντομου διηγήματος (εκδόσεις Γραφομηχανή 2014). Από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης κυκλοφόρησε η συλλογή διηγημάτων της με τίτλο Δάσος λύκων (2014). Το βιβλίο Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular