Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Για ποιον λόγο ασχοληθήκατε με τη γραφή;

Γιατί δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Είναι κάτι συνυφασμένο με την ίδια μου την ύπαρξη.

Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η συγγραφή για εσάς;

Δύσκολη, βεβαίως! Απαιτεί όλο μου το είναι, όλη μου την ενέργεια, αλλά και την αγάπη γι’ αυτό που κάνω.

 

Μοιραστείτε μαζί μας τη στιγμή που αποφασίσατε να γράψετε το πρώτο σας βιβλίο.

Ήμουν φοιτήτρια φιλολογίας, έστελνα σε διάφορους ποιητικούς διαγωνισμούς. Είχα συγκεντρώσει κάποια ποιήματα, τα εξέδωσα με την προτροπή των φίλων και του αγοριού μου τότε. Είχε φτάσει η ώρα να τα επικοινωνήσω τα κείμενά μου σε έναν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων.

 

Ποιος είναι ο πρώτος άνθρωπος που διαβάζει το βιβλίο σας όταν το τελειώσετε;

Συνήθως ο επιμελητής απευθείας. Δεν το δείχνω, διστάζω. Βέβαια κάποια κείμενα που έχει τύχει να δημοσιευθούν μεμονωμένα σε έντυπα ή ηλεκτρονικά περιοδικά ή στο varelaki μου τα έχει ήδη δει αρκετός κόσμος και ίσως να έχει εκφραστεί με κάποια σχόλια.

 

Εμπεριέχουν οι ήρωές σας ένα κομμάτι του εαυτού σας και σε ποιον βαθμό;

Αναπόφευκτα. Άλλωστε ο ποιητής χρησιμοποιεί προσωπεία. Επινοεί ποιητικά υποκείμενα με τα οποία έχει κάποια κοινά στοιχεία, όχι πάντα, βέβαια. Και στα πεζά και στο θεατρικό μου έργο υπάρχουν πρόσωπα/ ήρωες που έχω γνωρίσει, δημιουργήσει ή αποτελούν άλλες πτυχές του εαυτού μου.

 

Απευθύνεστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο όταν γράφετε ένα βιβλίο;

Όχι. Γράφω για να μοιραστώ τις εμπειρίες μου, να επικοινωνήσω με τον κόσμο. Και να συνδεθώ μαζί του.

 

Έχετε αγωνία για τις αντιδράσεις των αναγνωστών σας;

Ναι, βεβαίως. Μου αρέσει όταν μου γράφουν διάφορα για το βιβλίο. Κάνουν σχόλια, διατυπώνουν ερωτήσεις. Στις μέρες μας είναι πανεύκολο να γνωρίσεις έναν συγγραφέα. Με την εξής έννοια: όπως έχω πολλάκις γράψει θα ήθελα πολύ να ρωτήσω τον Καβάφη κάποια πράγματα σχετικά με ποιήματά του. Αλλά που να τον βρω. Και άλλους θα ήθελα να ρωτήσω. Ούτε οι αναγνώστες της εποχής του είχαν εύκολη πρόσβαση. Σήμερα οι περισσότεροι συγγραφείς είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εκφράζονται και είναι σε μόνιμη διάδραση με ομοτέχνους τους και με το κοινό.

Πόσο τολμηρή είστε στη γραφή σας; Θέτετε περιορισμούς στον εαυτό σας λόγω κοινωνικών συμβάσεων;

Συνήθως δεν θέτω. Αλίμονο! Θα ήταν ίσως σαν αυτο-λογοκρισία. Από την άλλη φροντίζω οι ποικίλες επιλογές μου να υπηρετούν τον στόχο που θέτω ως δημιουργός και την συγγραφική μου πρόθεση κάθε φορά. Δηλαδή να έχουν κάποιο νόημα.

 

Από τι πάσχει κατά τη γνώμη σας η ελληνική λογοτεχνία;

Είναι μεγάλο θέμα, χρειάζεται εκτενή συζήτηση. Γενικά, είμαι αισιόδοξη με την ελληνική λογοτεχνία, θέλω να δώσω έμφαση στο θετικό. Έχουμε αρκετούς νέους ταλαντούχους ποιητές και πεζογράφους, για να μιλήσουμε πρώτα για το νέο αίμα. Γενικότερα, διαβάζω βιβλία πολύ ενδιαφέροντα από τους Έλληνες συγγραφείς.

 

Ποια ήταν η αφορμή για το τελευταίο σας βιβλίο;

Είναι στη λογική ενός β’ τόμου για την ποιητική μου εργασία. Ποιήματα 2018-2023, ενώ έχει προηγηθεί ο τόμος Ποιήματα 2009-2017. Συναντά κανείς τρία μέρη: α. Τα Θεατρικά, ποιήματα εμπνευσμένα από χαρακτήρες θεατρικούς κυρίως, β. το Σημείο Σύγκλισης, ανεξάρτητα ποιήματα-κάποια ερωτικά και γ. την Κοιλιά, έναν δραματικό μονόλογο.

 

  

 

Στο πρώτο μέρος του νέου της βιβλίου, η Ασημίνα Ξηρογιάννη συνδιαλέγεται, ποιητικώ τω τρόπω, με θεατρικούς ήρωες και κείμενα, με τα οποία έχει ασχοληθεί κατά την πολύχρονη και ποικιλότροπη ενασχόλησή της με το θέατρο. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου, καταθέτει το ανοίκειο βλέμμα της για τον κόσμο που μας περιβάλλει, μοιράζεται εμπειρίες με τους αναγνώστες, με διάθεση άλλοτε παιγνιώδη, άλλοτε σοβαρή, ενώ στο τρίτο και τελευταίο μέρος, σε μία μικρή ποιητική σύνθεση, επιχειρεί την αποτύπωση με λέξεις μιας εσωτερικής αντίληψης του σώματος, μιας ιδιάζουσας και βασανιστικής σωματικότητας.

*

Η Ασημίνα Ξηρογιάννη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Kλασική Φιλολογία και Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Υποκριτική στο Θέατρο-Εργαστήριο «Εμπρός». Πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στο Θέατρο (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο ΕΚΠΑ). Στη διπλωματική της εργασία ασχολήθηκε με τη συμβολή της δημιουργικής γραφής στη διδασκαλία του θεάτρου στην εκπαίδευση. Για πολλά χρόνια δίδασκε το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τα τελευταία χρόνια εργάζεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως φιλόλογος και παράλληλα παραδίδει μαθήματα Γλώσσας και Λογοτεχνίας, καθώς και Θεωρίας και Ιστορίας Θεάτρου.

Το 2009 δημιούργησε το ιστολόγιο Varelaki – Σελίδες Τέχνης και Πολιτισμού. Ποιήματα, διηγήματα, κριτικές, μεταφράσεις και άρθρα της δημοσιεύονται σε διάφορα έντυπα, ηλεκτρονικά περιοδικά, ιστολόγια, ενώ συμπεριλήφθηκαν και σε συλλογικές εκδόσεις. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα ρουμάνικα και τα ισπανικά, ενώ το βιβλίο της Εποχή μου είναι η ποίηση κυκλοφορεί στη Γαλλία σε μετάφραση Μισέλ Βόλκοβιτς.

Ανάμεσα στα τελευταία βιβλία της περιλαμβάνεται η μετάφραση Προσωρινή αιωνιότητα, Μαρκ Στραντ (εκδόσεις Βακχικόν 2019) και η συλλογή Ποιήματα 2009-2017 (εκδόσεις Βακχικόν 2021). Το βιβλίο Μια απέραντη ματιά είναι η όγδοη ποιητική συλλογή της.

 

 

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular