Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Για ποιον λόγο ασχοληθήκατε με τη γραφή;

Συνέβη αυτόματα. Νομίζω ότι η αγάπη για το διάβασμα σε συνδυασμό με την ανάγκη για ουσιαστική επικοινωνία είναι αυτό που με οδήγησε τελικά στο να γράφω.

Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η συγγραφή για εσάς;

Η αφιλτράριστη γραφή σαν προσωπική ενασχόληση, μου είναι πολύ εύκολη. Αντίθετα, όταν γράφω κάτι που σκοπεύω να το μοιραστώ με αναγνώστες ή στην περίπτωση του θεάτρου με θεατές, εκεί φυσικά και είναι μία δύσκολη διαδικασία με πολλούς φόβους, άγχη και δεύτερες σκέψεις. Παρόλα αυτά, είναι μία εξαιρετικά απολαυστική διαδικασία.

Μοιραστείτε μαζί μας τη στιγμή που αποφασίσατε να γράψετε το πρώτο σας βιβλίο.

Δεν υπήρξε η στιγμή που το αποφάσισα. Υπήρξαν στιγμές που το ονειρεύτηκα και μία από αυτές ήταν όταν στην παιδική μου ηλικία διάβασα τα Στενά Παπούτσια της Σωρζ Σαρή. Μαγεύτηκα με το γεγονός ότι έβλεπα στον ύπνο μου την Αίγινα ( ένα μέρος που ακόμη και σήμερα δεν έχω επισκεφθεί ) μέσα από τις περιγραφές της συγγραφέα.

Ποιος είναι ο πρώτος άνθρωπος που διαβάζει το βιβλίο σας όταν το τελειώσετε;

Ο Μιχάλης Δαρνάκης που γράφουμε μαζί.

Εμπεριέχουν οι ήρωές σας ένα κομμάτι του εαυτού σας και σε ποιον βαθμό;

Σαφώς. Άλλες φορές σε μεγάλο κι άλλες σε μικρότερο βαθμό εμπεριέχουν όσα είμαι, όσα θα ήθελα να είμαι, όσα φοβάμαι μην γίνω.

Απευθύνεστε σε συγκεκριμένο πρόσωπο όταν γράφετε ένα βιβλίο;

Όχι μέχρι στιγμής δεν μου έχει συμβεί αυτό σε κάποιο κείμενο.

Έχετε αγωνία για τις αντιδράσεις των αναγνωστών σας;

Φυσικά! Μεγάλη αγωνία και ανυπομονησία.

Πόσο τολμηρός είστε στη γραφή σας; Θέτετε περιορισμούς στον εαυτό σας λόγω κοινωνικών συμβάσεων;

Θα ήθελα να είμαι τόσο τολμηρή όσο οι συγγραφείς που θαυμάζω. Δεν θεωρώ ότι το έχω καταφέρει ακόμη και ελπίζω να οφείλεται στην απειρία και όχι στον χαρακτήρα μου. Όσο κι αν θέλω να μην θέτω περιορισμούς, πιστεύω ότι το υποσυνείδητό μου με νικάει.

Από τι πάσχει κατά την γνώμη σας η ελληνική λογοτεχνία;

Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω αυτήν την ερώτηση. Θεωρώ ότι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι Έλληνες συγγραφείς, τόσοι μάλιστα που ο χρόνος δεν μας επιτρέπει να τους απολαύσουμε. Προσωπικά, δεν δυσκολεύομαι να βρω βιβλία στην ελληνική λογοτεχνία που να με ταξιδέψουν, να με μαγέψουν και να με μετακινήσουν.

Ποια ήταν η αφορμή για το τελευταίο σας βιβλίο;

Η αφορμή για τους Εκκλησιάζοντες ήταν τα απανωτά εκκλησιαστικά σκάνδαλα που βλέπαμε στις ειδήσεις και η στάση της πολιτείας απέναντι σε αυτά. Ο διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας είναι κάτι που με απασχολεί. Μαζί με τον Μιχάλη Δαρνάκη, αποφασίσαμε να γράψουμε μία κωμωδία για όλα τα κακώς κείμενα της Εκκλησίας. Δυστυχώς είναι τόσα πολλά, που δεν χωράνε σε ένα θεατρικό έργο.

Στους πρόποδες του Παγγαίου όρους, βρίσκεται ένα μοναστήρι – πλυντήριο σκανδάλων. Η καθημερινότητα των τριών μοναχών περιλαμβάνει παράνομες οικονομικές συμφωνίες, ρουσφέτια υπουργών και τεχνάσματα, με μοναδικό σκοπό την αύξηση των εσόδων.

Η ζωή κυλάει ήρεμα και οι δουλειές κερδοφορούν, μέχρι που ένας δημοσιογράφος επισκέπτεται το μοναστήρι στην προσπάθειά του να ξεσκεπάσει ένα σκάνδαλο παιδεραστίας. Όταν όμως φτάνει, ανακαλύπτει κι άλλες παράνομες κινήσεις των μοναχών, καθώς και τη συνεργασία τους με τον Υπουργό. Τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο.

Το κείμενο σατιρίζει την πλευρά του Κλήρου που τροφοδοτεί τον φανατισμό και τον ρατσισμό και αδιαφορεί για την πνευματική εξέλιξη ενός λαού, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει έντονα τη σχέση Εκκλησίας – Κράτους.

*

Εισαγωγικά σημειώματα: Μάνος Δρακωνάκης & Άκης Σακισλόγλου

*

Ο Μιχάλης Δαρνάκης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1989 και αποφοίτησε από την Ανώτερη Δραματική Σχολή Ανδρέας Βουτσινάς. Ασχολείται επαγγελματικά με το θέατρο και τη συγγραφή θεατρικών κειμένων από το 2012.

Το 2022 συμμετείχε στο Φεστιβάλ του θεάτρου Επί Κολωνώ Off-Off Athens ως ηθοποιός και συγγραφέας της παράστασης Bouboulina: Untold, η οποία παρουσιάστηκε και στη Θεσσαλονίκη.

Τα τελευταία πέντε χρόνια ζει και εργάζεται στο Λονδίνο στην εταιρεία Delfont Mackintosh Theatres και συγκεκριμένα στο θέατρο Prince Edward.

Σε συνεργασία με τη Μαρία Λαφτσίδου έχει γράψει τα εξής θεατρικά έργα: Ειλύθια (εκδόσεις Το Κεντρί 2015), «Δεκαπέντε ολόκληρα λεπτά», «#Πραξικόπημα», «Es kocht». Όλα έχουν ανέβει σε θέατρα της Θεσσαλονίκης. Το «Eskocht» έχει παρουσιαστεί επίσης στην Αθήνα και στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας.

Οι Εκκλησιάζοντες είναι το δεύτερο θεατρικό έργο που εκδίδουν.

*

Η Μαρία Λαφτσίδου γεννήθηκε το 1990 στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Ανδρέας Βουτσινάς.

Από το 2012 έως σήμερα εργάζεται στο θέατρο ως ηθοποιός, συγγραφέας, εκπαιδεύτρια και σκηνοθέτης. Άρθρα και απόψεις της για κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα έχουν δημοσιευθεί στο Beater.gr και το Altherthess.gr. Από το 2020 έως σήμερα, ζει και εργάζεται στην Κέρκυρα ως διευθύντρια τουριστικού πρακτορείου, ενώ ταυτόχρονα διδάσκει θέατρο σε ενήλικες.

Μαζί με τον Μιχάλη Δαρνάκη συνυπογράφουν τα θεατρικά έργα: Ειλύθια (εκδόσεις Το Κεντρί 2015), «Δεκαπέντε ολόκληρα λεπτά», «#Πραξικόπημα», «Es kocht». Όλα έχουν ανέβει σε θέατρα της Θεσσαλονίκης. Το «Es kocht» έχει παρουσιαστεί επίσης στην Αθήνα και στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας.

Οι Εκκλησιάζοντες είναι το δεύτερο θεατρικό έργο που εκδίδουν.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular