Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Μια απολαυστική, έξυπνη και αιχμηρή σάτιρα για τον χώρο του θεάματος, από την οποία κανείς δεν μένει αλώβητος!

Ο Ουμπέρτο Σουάρεζ, ένας ογδοντάχρονος δισεκατομμυριούχος φαρμακοβιομήχανος, θέλοντας να αφήσει πίσω του «ένα σπουδαίο έργο» αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση μιας ταινίας. Φυσικά δεν γνωρίζει τίποτα περί τέχνης. Αγοράζει τα δικαιώματα ενός βραβευμένου με Νόμπελ βιβλίου –που δεν έχει διαβάσει- και προσλαμβάνει την Λόλα Κουέβας (Penelope Cruz), μια εναλλακτική, πολυβραβευμένη σκηνοθέτιδα, να αναλάβει το έργο. Η Λόλα με τη σειρά της, καλεί τους Φέλιξ Ριβέρο (Antonio Banderas) και Ιβάν Τορες (Oscar Martinez), δύο εντελώς διαφορετικών καταβολών ηθοποιούς, για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ο Φέλιξ σούπερ σταρ, ακριβοπληρωμένος, Χολιγουντιανός, και γυναικάς. Ο Ιβάν βραβευμένος θεατρικός ηθοποιός, καθηγητής υποκριτικής και παντρεμένος για 28 χρόνια με την ίδια γυναίκα. Καλούνται να ερμηνεύσουν δύο αδέρφια σε κρίση, που μοιράζονται την ίδια γυναίκα και που πάντα βρίσκονται εγκλωβισμένα στον άρρηκτο δεσμό του αίματος που τα ενώνει. Η Λόλα είναι αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει στο έπακρο τους εκ διαμέτρου αντίθετους κόσμους, νοοτροπίες, αντιλήψεις περί τέχνης, μεθοδολογίας και τρόπου ζωής των ηθοποιών της, προκειμένου να αποδώσει την «ένταση» των ηρώων που παλεύει να δημιουργήσει. Μια απολαυστική μάχη τριών τεράστιων καλλιτεχνικών «Εγώ» ξεκινά, για την δημιουργία μιας ταινίας με μάλλον αμφίβολο αποτέλεσμα!

Η «Επίσημη Συμμετοχή», η Ισπανο-Αργεντίνικη συμπαραγωγή, των Mariano Cohn και Gaston Duprat, που υπογράφουν σενάριο και σκηνοθεσία, είναι μια από τις πλέον απολαυστικές σάτιρες που είδαμε ποτέ για τον χώρο της τέχνης και τη βιομηχανία του κινηματογράφου, και μια ταινία όπου κανένας δεν βγαίνει «άθικτος» από την αιχμηρότητα της, ούτε καν οι θεατές «που δεν ξέρουν να κρίνουν» ή οι ίδιες οι ταινίες που συχνά είναι ακατανόητες ακόμα και για τους δημιουργούς τους. Inside jokes, καυστικότατο χιούμορ που εκτοξεύει έξυπνα βέλη προς πάσα κατεύθυνση, σε σαδιστές σκηνοθέτες, δήθεν ευαισθητοποιημένους εναλλακτικούς καλλιτέχνες, λαμπερούς σταρ που πιστεύουν ότι οι ηθοποιοί αρκεί να πηδούν από ουρανοξύστη σε ουρανοξύστη και παραγωγούς που φυτεύουν τα δικά τους «φιντάνια». Κανένας δεν μένει αλώβητος! Είναι πολύ λίγες οι ταινίες που έχουν τολμήσει να μιλήσουν τόσο ανοιχτά και με χιούμορ για όλο το παρασκήνιο που δεν φτάνει ποτέ στα μάτια των θεατών. Και σίγουρα είναι ακόμη λιγότερες αυτές που καταφέρνουν να κρατήσουν την ισορροπία μεταξύ του χιούμορ και της χοντράδας, της σάτιρας και της καρικατούρας. Και η «Επίσημη Συμμετοχή» αυτή την ισορροπία τη σέβεται απόλυτα. Διασκεδαστική, απολαυστική, αστεία, έξυπνη, από τις πρώτες κιόλας σκηνές είναι ταινία με χαρακτήρα και άποψη και όλα αυτά χωρίς ίχνος σοβαροφάνειας. Και αυτή είναι η πιο μεγάλη της επιτυχία. Ο τρόπος που τολμάνε οι πρωταγωνιστές, που πραγματικά είναι ο ένας καλύτερος από τον άλλον, να τσαλακωθούν και να αυτοσαρκαστούν, χαρίζει τόσο στην Penelope Cruz όσο και στον Antonio Banderas μια από τις ωραιότερες στιγμές τους! Και η αλήθεια είναι πως την Penelope Cruz την θεωρώ μεγάλη ηθοποιό, έχει περάσει πολλές μεταμορφώσεις και δύσβατα μονοπάτια, επομένως δεν μου κάνει εντύπωση ο τρόπος που χειρίζεται τη Λόλα κερδίζοντας κοινό και εντυπώσεις άμα τη εμφανίσει. Ο Antonio Banderas όμως, που κακά τα ψέματα, εκτός από το να είναι το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου των 90s, δεν είχε ποτέ καμία τρομερή ερμηνεία πλην κάποιων εξαιρέσεων, εδώ είναι η απόλυτη έκπληξη! Ναι, παίζει, και ναι, το κάνει καλά!

Δυναμική, λαμπερή, και σύγχρονη, η «Επίσημη Συμμετοχή» είναι μια ταινία προσεγμένη, άρτια, δομημένη αυστηρά ακόμα και στην παραμικρή της λεπτομέρεια ώστε να αποδώσει αυτό το υπέροχο χάος που ονομάζουμε Τέχνη. Γιατί είναι μια ταινία που αγαπά την Τέχνη, γι`αυτό και την σατιρίζει τόσο ουσιαστικά. Φτιαγμένη σε μίνιμαλ, γεωμετρικά πλάνα, λιτές γραμμές, καδραρισμένη, στυλιζαρισμένη, προσπαθεί να οριοθετήσει το αφηρημένο, δημιουργεί αντιθέσεις, «Πότε έρχεται το τέλος σε μια ταινία;» …μας ρωτά η Λόλα σε ένα αφοπλιστικό κοντινό της Penelope Cruz και έτσι απλά η ταινία αφήνει την ομορφιά να ξεχυθεί. Διεκδίκησε τρία βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας 2021. Επάξια και μοναδικά.

Official Competition

Σενάριο-Σκηνοθεσία:  Mariano Cohn, Gaston Duprat  

Πρωταγωνιστούν: Penelope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martinez, κα.

Από 4 Αυγούστου στους κινηματογράφους.  

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular