Η Τράπεζα της Ελλάδος τίμησε την Κική Δημουλά

By  |  0 Comments

Την Κική Δημουλά τίμησε η Τράπεζα της Ελλάδος, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κ. Παπούλια για την πολύτιμη προσφορά της στον πολιτισμό

“Καλούμαι, κύριε διοικητά, σε μια εποχή που η ευφρόσυνη έννοια των αναδρομικών έχει εκλείψει, να παραβώ αυτή την έλλειψη και να εισπράξω αναδρομικά την πολύ ακριβή διάκριση, που μου προσφέρετε, σε μια στιγμή μάλιστα που η λιτότητα είναι επιβεβλημένη. Μια διάκριση που δεν τη δικαιούμαι εγώ, αλλά η διάχυτη έννοια της ποίησης γενικά, για όσα εκείνη πράγματι θεραπεύει ή έστω καταπραΰνει. Εγώ σχεδόν τυχαία ανέλαβα να συσκευάσω το όποιο νόημα αποστέλλει η ποίηση, τυλιγμένο μέσα σε λέξεις ανθεκτικές, που να μη σκίζονται και να χάνεται η θεραπευτική πρόθεση του νοήματος, κατά τη διανομή του στους παραλήπτες. Τιμάτε, λοιπόν, απόψε έναν από τους αμέτρητους διανομείς της ποίησης που είμαι, με ανεξακρίβωτη την αποτελεσματικότητά του» τόνισε η Κική Δημουλά, στην εκδήλωση που διοργάνωσε προς τιμήν της, η Τράπεζα Ελλάδος, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.

Για είκοσι πέντε χρόνια, από το 1949 έως το 1974, η Κική Δημουλά συνδύαζε την εργασία στην Τράπεζα Ελλάδος με τον μαγικό κόσμο των λέξεων και της ποίησης, ενώ για περίπου οκτώ χρόνια είχε αποσπαστεί στη σύνταξη του περιοδικού «Κύκλος», που εξέδιδε η Τράπεζα, με λογοτεχνικό και οικονομικό περιεχόμενο και στο οποίο αρθρογραφούσε με το πατρικό της όνομα, ως Βασιλική Ράδου.

Η μεγάλη ποιήτρια και ακαδημαϊκός που επέστρεψε έπειτα από χρόνια στην Τράπεζα Ελλάδος, ως τιμώμενο πρόσωπο, αφού έκανε μία νοσταλγική και με χιούμορ αναδρομή στην πορεία της στην Τράπεζα, από την καταμέτρηση των φθαρμένων χαρτονομισμάτων ως τη σύνταξη του περιοδικού «ΚΥΚΛΟΣ», έκλεισε την ομιλία της απαντώντας στο ερώτημα: «πώς γεννιέται η ποίηση;» «Με τον ίδιο τρόπο που γεννιόμαστε και εμείς: εν αγνοία μας», ανέφερε. «Και όταν εγώ η ίδια αναρωτιέμαι συχνά ποιος άραγε να έγραψε το πρώτο ποίημα, προεξοφλώ ότι το έγραψε η ανυπαρξία θέλοντας να υπάρξει».

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γεώργιος Προβόπουλος, που απένειμε τιμητική πλακέτα στην Κική Δημουλά τόνισε: «Δεν είναι μόνο μία από τις μεγαλύτερες φωνές της παγκόσμιας ποίησης σήμερα, αλλά υπήρξε στο παρελθόν και μέλος της οικογένειας της Τράπεζας, καθώς υπηρέτησε σε αυτήν από το 1949 έως το 1974».

Στην εκδήλωση μίλησαν ο ακαδημαϊκός Νάσος Βαγενάς, ο οποίος αναφέρθηκε στον «οικονομικό λόγο» της ποιήτριας, τονίζοντας ότι «η ποίηση αποτελεί την οικονομικότερη μορφή λόγου, καθώς με λιγότερες φράσεις μπορείς να πεις τα περισσότερα, όπως κάνει η Κική Δημουλά» και η μεταφράστρια των έργων της στα αγγλικά και ποιήτρια Ιγγλέση-Μαργέλλου που επικέντρωσε την ομιλία της στο ανατρεπτικό χιούμορ στην ποίηση της Κικής Δημουλά.

Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο συγγραφέας Γιάννης Ευσταθιάδης. Ποιήματα της Κικής Δημουλά διάβασαν οι ηθοποιοί Μαρία Ναυπλιώτου και Δημήτρης Καταλειφός, ενώ προβλήθηκε αρχειακό υλικό με το έργο και τη ζωή της.

Πηγή :  Πρώτο Θέμα

8,668 total views, 1 views today

Σχόλια

Σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Literature.gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα σας να είναι σύντομα, μη υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους και να γράφονται στην όμορφη Ελληνική μας γλώσσα. Όλα τα άρθρα στο Literature.gr φέρουν την ευθύνη του υπογράφοντα.
 

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Το site www.literature.gr χρησιμοποιεί cookies από το Google για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Read previous post:
GRAVITY [Και μία σχέση με την λογοτεχνία.] του Γιώργου Γλυκοφρύδη

Ο θρύλος, λέει, πώς τον Ιανουάριο του 1942, όταν η εργαζόμενη στο Χόλιγουντ ως κυνηγός σεναρίων και ταλέντων, Irene Diamond,...

Close