Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

***Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη***

Αφιέρωσα τη ζωή μου στην Τέχνη. Ήμουν ερωτευμένος με την Τέχνη. Η ίδια η ζωή είναι ερωτευμένη με την Τέχνη, αφού η Τέχνη δεν είναι «παρά η ανεξάντλητη έκφραση του δυναμικού της ζωής, που φωλιάζει μέσα μας.

Βλάσης Φρυσίρας

 

Tο Μουσείο Φρυσίρα, σε συνεργασία με τις εκδόσεις Πατάκη, κυκλοφόρησε το βιβλίο του Βλάση Φρυσίρα, “Ημερολόγιο Τέχνης 1945-2017: η περιπέτεια μιας συλλογής“. 

Στο αφηγηματικό αυτό ημερολόγιο ο Βλάσης Φρυσίρας καταγράφει στιγμιότυπα από την περιπέτεια της δημιουργίας της συλλογής του και στη συνέχεια του ομώνυμου μουσείου, ξεκινώντας από τα νεανικά του χρόνια και φτάνοντας μέχρι σήμερα.

Στο σώμα του κειμένου παρεμβάλλονται φωτογραφίες από το προσωπικό αρχείο του συγγραφέα, δίνοντας έτσι μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των γεγονότων στον αναγνώστη. 

 

 

«Επισκέψεις σε ατελιέ καθημερινά, αγορές νεανικών έργων. Βρισκόμουν περικυκλωμένος από φιλόδοξους νέους δημιουργούς, οι οποίοι όλοι διεκδικούσαν τη φιλία μου.  Και εγώ τους την πρόσφερα. Η στήριξη νέων ανθρώπων αξιοκρατικά είναι υποχρέωση της κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα. Συστήνει το μέλλον της ζωής, συνιστά τη συνέχεια της υπαρξής μας. »

Βλάσης Φρυσίρας

 

Λίγα λόγια για το βιβλίο

“Το Ημερολόγιο Τέχνης του Βλάση Φρυσίρα έχει πολλούς πρωταγωνιστές. Καταρχάς την ίδια τη συλλογή και την περιπέτεια συγκρότησής της. Τους καλλιτέχνες και τα έργα τους. Τους θεατές της. Διάσημους και μη. Το Μουσείο που τη στεγάζει. Το κτίριο με τη βουβή ιστορία του. Που υποδέχεται πάντα ολόφωτο και με την ίδια προσμονή υποψιασμένα και ανυποψίαστα βλέμματα. Κυρίως όμως, τον άνθρωπο πίσω απ’ όλα αυτά. Όσα καθόρισαν τον ίδιο και τις επιλογές του. Και εκείνους που τον στήριξαν και τον στηρίζουν στην υλοποίηση του δημιουργικού του πάθους. Πάθος που σε τελική ανάλυση υπερασπίζεται μια ζωγραφική ζωντανή, ανθρωποκεντρική, παραστατική, σκοτεινή και πολύχρωμη, μελαγχολική κι ελπιδοφόρα. Χωρίς να προεξοφλεί το μέλλον της.  Αντιμετωπίζοντας την όμως με όρους μέλλοντος.” 

-Ανδρέας Μαράτος-

Κατά την διάρκεια του 1980, αγόραζα έργα μόνο Ελλήνων Καλλιτεχνών.  Στον νεανικό κορμό της συλλογής μου που άρχισε να σχηματίζεται, προστέθηκαν έργα των δασκάλων τους, έργα του Γιάννη Μόραλη, Γιώργου Μαυροείδη, Δημήτρη Μυταρά, Διαμαντή Διαμαντόπουλου, Παναγιώτη Τέτση, Χρόνη Μπότσογλου, Γιάννη Ψυχοπαίδη, Δημοσθένη Σκουλάκη, Γιάννη Βαλαβανίδη, Νίκου Κεσσανλή, Μάκη Θεοφυλακτόπουλου, Νίκου Χουλιαρά και άλλων.  Έτσι το 1989,  είχε δημιουργηθεί ένα πανόραμα ελληνικής ζωγραφικής με περίπου χίλια έργα,  που κάλυπτε περίπου εβδομήντα χρόνια  σύγχρονης  ελληνικής εικαστικής δημιουργίας. 

Βλάσης Φρυσίρας

 

 

ΟΡΑΜΑ

Στην εποχή που ζήσαμε και ζούμε η Τέχνη έχει δικαίωμα στην καθαρή τρέλα. Σε αυτήν την εποχή εγώ προσωπικά, αμυνόμενος στο γενικότερο καλλιτεχνικό κλίμα, αγκάλιασα, με τις αισθητικές μου επιλογές, τη σύγχρονη ζωγραφική με μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Έδειξα ιδιαίτερη αγάπη για τις καινούργιες φόρμες στο χώρο της ζωγραφικής χωρίς να είμαι αδιάφορος για κάθε μορφή Τέχνης που μου φαινόταν πηγαία και ειλικρινής. Πίστευα και πιστεύω πως η Τέχνη που δεν ερεθίζει το συναίσθημα δεν είναι Τέχνη. Σε μία διαδρομή τριάντα χρόνων δημιούργησα μία συλλογή έργων ζωγραφικής με ιδεολογία, συνοχή και συγκεκριμένο στόχο.Για να μπεις όμως σε αυτή τη διαδικασία χρειάζεται και λίγη «διαστροφή» ή υπερβατικότητα. Πρέπει να ξεφύγεις ασυνείδητα από τη λογική. Στη διαδρομή του παραλόγου μπορεί να σου προκύψει ένα Μουσείο… Ναι, τόσο απλά δημιουργήθηκε το Μουσείο Φρυσίρα στη Αθήνα, μέσα από τα αποθέματα ψυχικής δύναμης και τόλμης που διέθετα. Δημιουργήθηκε ένα μουσείο για να συντηρεί και να προστατεύει το παρελθόν, να αναδεικνύει το παρόν και να παράγει πολιτιστικό έργο για το μέλλον. Αυτό άλλωστε μας διδάσκει και η Ιστορία στη διαδρομή της οποίας, η Τέχνη συναντούσε κάποιους θερμούς υποστηρικτές που εξασφάλιζαν τις συνθήκες της δημιουργίας της και ταυτόχρονα τη διάδοσή της.
Στο Μουσείο Φρυσίρα φιλοξενείται η συλλογή μου που αριθμεί περισσότερα από 3.500 έργα παράλληλα με άλλες ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις σημαντικών δημιουργών αλλά και νεότερων σε ένα γόνιμο διάλογο του Ευρωπαϊκού εικαστικού πολιτιστικού γίγνεσθαι. Επίσης, γίνονται εκπαιδευτικά προγράμματα, βραδιές μουσικής, ποίησης, λόγου και σεμινάρια τέχνης, έτσι ώστε, ο χώρος αυτός να είναι ένα ζωντανό πολιτιστικό κύτταρο για την Αθήνα.
Βλάσης Φρυσίρας, Ιδρυτής του Μουσείου

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το Μουσείο Φρυσίρα, το μοναδικό Μουσείο Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής στον ελλαδικό χώρο, εγκαινιάστηκε στις 27 Νοεμβρίου 2000 από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο, και στις 4 Δεκεμβρίου 2000 ο Δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος, κήρυξε την έναρξη της λειτουργίας του. Ιδρύθηκε από την οικογένεια Βλάση Φρυσίρα στην οποία ανήκει η διοίκηση του ιδρύματος και συνιστά νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Οι συλλογές του απαρτίζονται από έργα ζωγραφικής, σχεδίων, γλυπτικής και χαρακτικών Ευρωπαίων καλλιτεχνών μέσα από τα οποία γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι τάσεις, τα πρόσωπα και η φιλοσοφία της ανθρωποκεντρικής ευρωπαϊκής ζωγραφικής μετά το 1940.

 

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

Ακολουθήστε τo Literature.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για τον πολιτισμό και την επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png

This image has an empty alt attribute; its file name is sep-lit-1024x59.png
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
latestpopular